مدیر جهاد کشاورزی جوین: افزایش راندمان تولید درگرو رفع مشکلات تولیدکنندگان داخلی
مدیر جهاد کشاورزی جوین: افزایش راندمان تولید درگرو رفع مشکلات تولیدکنندگان داخلی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: مدرن شدن کشاورزی و فاصله‌گیری از روش‌های سنتی و خودکفایی در محصولات راهبردی به جهت تأمین و حفظ امنیت غذایی جامعه تنها راه تحقق جهش تولید در این بخش است.

به گزارش اختر شرق؛ علی‌اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین بابیان اینکه تمام تلاش مجموعه جهاد کشاورزی در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها بهره‌وری بیشتر با صنعتی کردن بخش کشاورزی است، عنوان کرد: محدودیت منابع آب در پی سال‌های کم بارش و قابل‌توجه نبودن میزان اراضی قابل‌کشت نیز ضرورت گام برداشتن به سمت کشاورزی مدرن و علمی در منطقه را بیش‌ازپیش نمایان کرده است.

قارزی با اشاره به اینکه رشد تولیدات کشاورزی نقشی عمده‌ای در رفع نیازهای داخلی کشور و کاهش واردات به دنبال دارد، مطرح کرد: دست یافتن به این مهم و تحقق شعار سال در سالی که در پیش داریم، نیازمند حمایت بیش‌ازپیش از تولیدکنندگان این عرصه است.

مدیر جهاد کشاورزی جوین بابیان اینکه کشاورزی در شهرستان جوین به جهت تنوع محصولات و تأثیر بر اقتصاد و اشتغال این شهرستان بسیار حائز اهمیت است و حدود ۱۲ هزار بهره‌بردار تنها در بخش کشاورزی در حال فعالیت هستند، گفت: توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی می‌تواند برای رسیدن به جهش در تولید بسیار مؤثر باشد.

 قارزی بابیان اینکه جهش تولید محدود به صنعت نیست بلکه در حوزه کشاورزی نیز باید با اتکا به دانش روز و مدرن کردن کشاورزی بتوانیم این شعار را عملیاتی کنیم و شاهد جهش و رشد قابل‌توجه تولید به‌ویژه در حوزه محصولات راهبردی باشیم، خاطرنشان کرد: مدیریت آب و ترویج روش‌های نوین آبیاری از دیگر راهکارهای زمینه‌سازی برای جهش تولید در بخش کشاورزی شهرستان است.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 108