مدیر امور منابع آب تربت‌جام، تایباد و باخرز: ۱۲۰۰ چاه غیرمجاز در باخرز مسدود شد
مدیر امور منابع آب تربت‌جام، تایباد و باخرز: ۱۲۰۰ چاه غیرمجاز در باخرز مسدود شد

مدیر امور منابع آب شهرستان‌های تربت‌جام، تایباد و باخرز گفت: طی سال‌های اخیر، تعداد ۱۲۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان باخرز مسدود شد.

به گزارش اختر شرق؛ یوسف اختری مدیر امور منابع آب شهرستان‌های تربت‌جام، تایباد و باخرز با اعلام این خبر گفت: دشت باخرز به لحاظ زمین‌شناسی نسبت به سایر نقاط استان متفاوت است که به همین دلیل میزان ذخیره آب زیرزمینی در این دشت بسیار پایین است و مهم‌ترین منابع آبی در دشت باخرز، قنوات هستند که حفر بی‌رویه چاه‌های غیرمجاز، بزرگ‌ترین ضربه را به قنوات این شهرستان زده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد ۱۹۱ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان باخرز شناسایی و مسدود شد، تصریح کرد: در همین راستا طی سال‌های گذشته حدود ۱۲۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در باخرز مسدود شده است ولی این اقدامات، خیلی مثمر ثمر نبوده است که یکی از راهکارهایی که برای رفع این مشکل پیشنهاد شد، پر کردن ۵۰‌درصد چاه‌های غیرمجاز با همکاری خود مردم است.

اختری در پایان خاطرنشان کرد: اولویت‌های انسداد‌ چاه‌های غیرمجاز، با چاه‌های که در حریم رودخانه‌ها، منابع آب شرب و افراد غیربومی است و امیدواریم طی یک برنامه مدون، شاهد کاهش چشمگیر این چاه‌ها در منطقه باشیم.

خبرنگار: داود نشتیفانی

image_printچاپ مطلب

Visits: 45