مدیریت بازی‌های اینترنتی در نوجوانی
مدیریت بازی‌های اینترنتی در نوجوانی

رئیس اداره آموزش و مشارکت همگانی معاونت اجتماعی پلیس خراسان رضوی گفت: خانواده ها باید مدیریت صحیح نوجوانان در بازی های رایانه ای را مدنظر داشته باشند.

به گزارش اختر شرق؛ سرهنگ کیوان سعادتی کارشناس ارشد آسیب شناسی اجتماعی در این باره اظهار کرد: شاید شما جز آن دسته والدینی باشید که از گشت و گذار فرزند نوجوان تان در شبکه‌های مجازی به ستوه آمده باشید.

وی تصریح کرد: همه درک می‌کنند که برای یک نوجوان خیلی مهم است با بقیه دوستانش دائماً در تماس بوده و به آنها نزدیک باشد، اما این حقیقت را نادیده نگیرید که تا وقتی نوجوان‌ها به ۱۸ سالگی نرسیده اند، مسئولیت مستقیم زندگی‌شان با شماست و احتمالاً او هم مثل بیشتر نوجوانان نمی‌تواند به‌تنهایی بهترین تصمیم را بگیرد.

این کارشناس ارشد آسیب شناسی اجتماعی با بیان این مطلب که با نوجوانتان یک گفتگوی جدی ترتیب دهید و در مورد آداب پیام دادن، میزان آن، محتوای مطالب ارسالی و غیره… صحبت کرده و حد و مرزهای روشنی را مشخص کنید، عنوان کرد: لیستی از اشتباهات و خطاها که از طریق فضای شبکه‌های اجتماعی مجازی انجام می‌شود را مشخص کنید و با نوجوانتان مرور کنید.

سرهنگ سعادتی با بیان اینکه برای نوجوانتان مشخص کنید که در هر ماه چه میزان مجاز است تا از تلفن همراه و اینترنت استفاده کند، مطرح کرد: اگر در طی یک ماه ملاحظه کردید که هزینه قبض تلفن همراه و مصرف اینترنت فرزندتان بیش از حد معمول شده است، حتماً علت آن را بررسی کنید.

این کارشناس ارشد آسیب شناسی اجتماعی در پایان گفت: رفتارهای اجتماعی مثبت نوجوانان، ارتباطات حضوری مفید آنان با هم، فعالیت‌های دسته جمعی، استفاده بهینه از تلفن همراه و… را تقویت کنید تا از شدت رفتارهای منفی آن‌ها کاسته شود.
خبرنگار: سید یونس ریحانی شرق

image_printچاپ مطلب

Visits: 23