مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی: بخشودگی سود، کارمزد و جریمه دیرکرد تسهیلات خسارت‌دیدگان حوادث غیرمترقبه بخش کشاورزی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی: بخشودگی سود، کارمزد و جریمه دیرکرد تسهیلات خسارت‌دیدگان حوادث غیرمترقبه بخش کشاورزی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی از بخشودگی سود، کارمزد و جریمه دیرکرد تسهیلات خسارت‌دیدگان حوادث غیرمترقبه بخش کشاورزی که سررسید تسهیلات آن‌ها از یکم مهرماه ۹۶ لغایت ۳۱ شهریور ۹۸ است، خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی برگزار شد، حجت علی شایانفر به مهم‌ترین دستور کارهای جلسه از جمله بررسی عملکرد سال ۹۸ و ارائه برنامه‌های سال ۹۹ ستاد مدیرت بحران استان پرداخت و گفت: ارائه آخرین گزارش وضعیت پیگیری و عملکرد استان در خصوص معین منطقه ۱۲ شهرداری تهران و نیز ارائه گزارش برنامه عملیاتی و اقدامات شرکت آب منطقه‌ای استان در خصوص لایروبی و ساماندهی رودخانه‌های استان در این جلسه بحث و بررسی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی به وضعیت بارشی مناسب استان در سال آبی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ اشاره کرد و گفت: طی دو سال گذشته میزان بارندگی‌های ما بیش‌تر از نرمال بود.

وی به تاثیرات مثبت این بارش‌ها در وضعیت آب سطحی استان پرداخت و گفت: علیرغم فواید بسیار، سیلاب‌های ایجاد شده نیز بیش از دو هزار میلیارد تومان به بخش‌های مختلف از جمله زیربنایی، کشاورزی و مسکن خسارت وارد کرده است.

شایانفر ازجمله اقدامات ستاد بحران را بازسازی بیش از سه هزار واحد مسکونی دانست و خاطرنشان کرد: این واحدها که از محل و با اعتبار بلاعوض منابع مدیریت بحران ساخته شد، طی هفته‌های آینده افتتاح می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: در مجموع طی سال ۱۳۹۸.۴۹۷ میلیارد تومان اعتبار، تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای بازسازی و جبران خسارت «خسارت‌دیدگان» مختلف اختصاص پیدا کرده است.

شایانفر از بهره‌مندی حدود ۱۱ هزار نفر از مجموع تسهیلات و ۱۲۲۴۹ نفر از خسارت دیدگان از کمک بلاعوض گفت و افزود: علاوه بر این، ۳۲۴ میلیارد تومان اعتبار به منظور تامین سود، کارمزد و جریمه دیرکرد ناشی از امهال تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی که سررسید تسهیلات آن‌ها از یکم مهرماه ۹۶ لغایت ۳۱ شهریور ۹۸ باشد، اختصاص یافته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی به بهره‌مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از کشاورزان گفت و تاکید کرد: سقف تسهیلات دریافتی جهت بهره‌مندی از امهال تسهیلات برداشته شده و بهره‌برداران خسارت دیده مشمول طرح تا هر سقفی از سود، کارمزد و جریمه دیرکرد معاف خواهند بود.

لازم به ذکر است؛ بار مالی ناشی از امهال تسهیلات خسارت‌دیدگان کشاورزی تاکنون بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان بوده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 11