مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی: کلینیک صنعت یکی از اصلی‌ترین عوامل تحقق جهش تولید است
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی: کلینیک صنعت یکی از اصلی‌ترین عوامل تحقق جهش تولید است

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: مسئولیت کلینیک صنعت از خرداد ماه سال گذشته به جهت رفع موانع و مشکلات کل صنایع استان خراسان رضوی به این شرکت واگذار شد تا با بهره گیری از مشاوران و تشکل‌های بخش خصوصی، واحدهای تولیدی دارای مشکل را شناسایی و برای احیای آن‌ها راه‌حلی اتخاذ کند.

به گزارش اختر شرق؛ رضا شجاعی در نشست کارگروه کلینیک صنعت استان گفت: در سامانه کلینیک صنعت ۷۰۰ مشاور خبره صنعتی بارگزاری شده است که ۱۰ درصد از آنان مربوط به خراسان رضوی است و صاحب هر واحد تولیدی می‌تواند با ورود به این سامانه مشاور خود را تعیین کند.

وی با اشاره به فعالیت ۹۰ دفتر مشاور در مشهد عنوان کرد: در مرحله اول ورود کلینیک صنعت برای رفع مشکل واحد تولیدی، پایش آن به صورت ویزیت عمومی انجام می‌شود که این اقدام با همکاری انجمن بسیج مهندسین استان صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با بیان این مطلب که در مرحله بعد عارضه‌یابی عمیق واحد تولیدی انجام می‌گیرد و در این بخش از گروه‌های تخصصی‌تر بهره گرفته شده و پروژه بهبود برای آن‌ها اجرا می‌شود، مطرح کرد: پروژه بهبود کاملا الکترونیکی است، بدین صورت که قراردادی بین واحد تولیدی و مشاور منعقد می‌شود و در صورتی که اجرای فرآیند بهبود لازم بود، به اجرا گذاشته می‌شود و در نهایت تولیدکننده نتیجه اقدامات برای حل مشکل خود را در سامانه ثبت می‌کند تا نظارت لازم در این زمینه انجام شود.

شجاعی گفت: سال گذشته عارضه‌یابی و بازگشت به چرخه تولید ۹۲۲ واحد راکد و نیمه راکد با اشتغال از دست رفته ۸۳۶۱ نفر در استان خراسان رضوی در دستور کار کلینیک صنعت قرار گرفت؛ که با اقدامات مناسب انجام گرفته در قالب کلینیک صنعت، ۱۱۰ واحد تولیدی با اشتغال ۲۶۰۰ نفر به چرخه تولید بازگشته‌اند که زمینه فعالیت این واحدها به ترتیب صنایع فلزی، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، کانی غیرفلزی، نساجی، برق و الکترونیک، سلولزی و خدمات بوده است.

رئیس هیأت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی عنوان کرد: از ابتدای امسال عارضه‌یابی ۱۲۳۵ واحد تولیدی در دستور کار کلینیک صنعت استان قرار گرفته است که از این تعداد ۴۲۷ واحد تولیدی راکد هستند و ۸۰۸ واحد تولیدی هم کمتر از پنجاه درصد ظرفیت خود تولید دارند.

شجاعی در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری تاکنون پایش و عارضه‌یابی ۱۳۲ واحد تولیدی در هفت شهرستان خراسان رضوی توسط کلینیک صنعت انجام گرفته که نتیجه آن تعریف ۲۴ پروژه بهبود و معرفی ۱۰۸ واحد به کارگروه‌های تخصصی مشاوره بوده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4