مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان: آمادگی برای تقویت حوزه روستایی خراسان رضوی با همکاری اتحادیه تعاونی دهیاری‌ها
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان: آمادگی برای تقویت حوزه روستایی خراسان رضوی با همکاری اتحادیه تعاونی دهیاری‌ها

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی دردیدار با رئیس اتحادیه تعاونی دهیاری‌های خراسان رضوی سازمان همیاری بر آمادگی برای همکاری‌های مشترک در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های روستایی خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ محمد سنجری در دیدار با آهویی رئیس و نخعی نائب رئیس اتحادیه تعاونی دهیاری‌های استان، گفت: ظرفیت‌های خوبی در سازمان همیاری وجود دارد که علاوه بر رفع بسیاری از نیازهای شهرداری‌ها می‌توان از آن‌ها در خدمات دهی به دهیاری‌ها نیز استفاده مطلوبی داشت.

وی با اشاره به تاکیدات استاندار در جهت توسعه روستایی و مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرها در استان، مطرح کرد: مسلما این نگاه یک دیدگاه ارزشی است که اگر در تمام عرصه‌های کشور به روستا از نظر صنعت، کشاورزی، توسعه و ماندگاری جمعیت توجه داشته باشیم دیگر شاهد حاشیه نشینی و آسیبهای اجتماعی نخواهیم بود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی به به تفهمات با اداره کل دفتر روستایی در جهت استفاده از ظرفیت‌های سازمان همیاری در حوزه دهیاری‌ها، اظهار کرد: با توجه به سیاستگذاری‌های که در سازمان همیاری وجود دارد تلاش داریم همانند شهرداری‌ها همیار دهیاری‌ها هم باشیم به عنوان بازویی پشتیبان در کنار اتحادیه تعاونی دهیاری‌ها بوده و به این حوزه و توسعه روستاهای استان کمک کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های سازمان همیاری در حوزه‌های مختلف، عنوان کرد: آمادگی داریم با استفاده از پتانسیلهای موسسه آموزش، تحقیقات و مشاوره و مرکز علمی کاربردی سازمان در حوزه آموزش دهیاران و کارکنان این بخش و همچنین شوراهای اسلامی روستاها همکاری کنیم.

سنجری بیان کرد: با توجه به توانمندی‌های تخصصی حوزه بازرگانی سازمان و همچنین نیاز دهیاری‌ها به اقلامی چون بلوکه، جداول سیمانی و… در اجرای طرح‌های عمرانی روستاها، این ظرفیت وجود دارد تا با راه اندازی واحدهای تولید قطعات بتنی و در جهت ایجاد فرصتی برای کسب درآمدهای پایدار از این بخش نیز برنامه ریزی و از توان سازمان همیاری استفاده شود.

وی با اشاره به توان حوزه عمرانی سازمان در شرکت همیار سازه توس، گفت: یکی از ظرفیتهای خوب حوزه روستایی، جاذبه‌های گردشگری و بوم گردی است که می‌توان با استفاده از پتانسیل‌های تخصصی موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری در جهت مدیریت این حوزه و رونق بخشی به صنعت گردشگری روستاها گام‌های موثری برداشت.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با بیان اینکه به دنبال تقویت تعاونی‌ها و فرهنگ تعاون هستیم، خاطرنشان کرد: علاوه بر رسالتی که در قبال شهرداری‌ها داریم، آمادگی داریم به عنوان مشاور در حوزه‌های مختلف به ویژه امور سرمایه‌گذاری و طرح‌های توجیه‌پذیر اقتصادی به دهیاری‌ها کمک کنیم و از تمام ظرفیت شرکت‌ها و موسسات تابعه و همچنین تعامل و ارتباطی که با شهرداریهای شهرهای مختلف در جهت یاری رساندن به دهیاری‌ها و حوزه روستایی استفاده کنیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 146