مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی؛ آمادگی سازمان همیاری در جهت کمک به مدیریت شهری در حوزه شهرسازی
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی؛ آمادگی سازمان همیاری در جهت کمک به مدیریت شهری در حوزه شهرسازی

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی در دیدار با رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد بر آمادگی این سازمان در جهت همکاری با مدیریت شهری به‌ویژه در حوزه شهرسازی تأکید کرد.

به گزارش اختر شرق؛ محمد سنجری صبح امروز با همراهی معاونان بازرگانی و سرمایه‌گذاری و جمعی از مدیران واحدهای عمرانی، تأمین نیرو و املاک سازمان همیاری با حمید ضمیری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد دیدار و در خصوص زمینه‌های لازم برای انجام همکاری‌های مشترک گفتگو کردند.

وی در این نشست ضمن معرفی ظرفیت‌های سازمان همیاری در حوزه‌های مختلف افزود: این سازمان به‌عنوان یک هلدینگ اقتصادی در حاضر با برخورداری از ۱۲ شرکت و موسسه تخصصی مرتبط با نیاز و ظرفیت‌های حوزه مدیریت شهری به ایفای نقش مشغول است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی ادامه داد: پتانسیل‌های تخصصی سازمان شامل عمرانی، تولیدی، آموزشی، تأمین نیرو و بازرگانی، گردشگری و تفریحی، معدن، پسماند و محیط‌زیست، بیمه، مبادلات مرزی و… است و هدف اصلی و رسالت این مجموعه ارائه خدمات به‌عنوان مشاوره و پیمانکار به شهرهای مختلف است.

سنجری بیان داشت: تمام تلاش ما در سازمان جلب اعتماد مدیریت شهری و اینکه به‌عنوان بازوی قوی اجرایی و مشاوره‌ای در کنار شهرداری و شورا باشیم و در شرایط دشوار کمبود منابع بتوانید نیازها، خریدها و تجهیزات لازم این حوزه به‌ویژه قیر و … را با بهترین کیفیت و قیمت تأمین کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت قانونی امکان استفاده از ماده ۳۱ قانون معاملات شهرداری‌ها و بازگشت درآمدها و منافع سازمان به چرخه مالی شهرداری‌ها بدون محدودیت‌های این‌چنین و به‌عنوان امین و خدمتگزار در خدمت مدیران شهری هستیم.

ضمیری:

 تسهیلگری و پشتیبانی نقش‌های اصلی سازمان‌های همیاری برای کمک به شهرداری‌ها

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز در این نشست عنوان کرد: سازمان‌های همیاری، نهادهایی هستند هم تسهیلگر هستند و هم نقش حمایتی و پشتیبانی را از مدیریت شهری ایفا می‌کنند و بنا به نیاز و شرایط خاص گاهی به حوزه‌های اقتصادی نیز وارد می‌شوند.

 حمید ضمیری با اشاره به نقش اساسی سازمان‌های همیاری در حوزه مدیریت نظام توزیع در کشور افزود: عمده مشکل و چالش کشور در نظام توزیع است و یک سری واسطه‌ها و دلال‌ها باعث ایجاد کمبودهای کاذب شده و سازمان‌های همیاری اگر وارد این فضا بشوند می‌توانند نقش مؤثری در مدیریت این بخش داشته باشند.

وی با پیشنهاد ورود سازمان همیاری در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش ایجاد شهرک‌های صنعتی، گفت: این حوزه نیاز استان‌ها به‌حساب می‌آید و درآمدزایی خوبی نیز داشته و ساماندهی خوبی نیز در بخش صنعت ایجاد خواهد کرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در حوزه سرمایه‌گذاری با توجه به نیاز شهر مشهد به ایجاد بازار مرکزی تره‌بار با نگاه ساماندهی حوزه توزیع می‌توان از ظرفیت‌های سازمان همیاری به‌صورت مشارکتی در این حوزه استفاده مطلوب و مؤثر را داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان همیاری در حوزه‌های گسترده‌ای ورود پیدا کرد است و می‌تواند منابع خوبی را ایجاد کرده و بسیاری از خدمات و نیازهای شهرداری‌ها را بدون اولویت قرار دادن سود و منافع پوشش دهد لذا امیدواریم با توانمندی‌هایی که در این مجموعه وجود دارد و تعاملاتی که با شهردار جدید مشهد ایجاد خواهند کرد، موفقیت‌های خوبی برای شهر مشهد حاصل شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 53