مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان: مرکز تجاری دائمی کالاهای ایرانی در قرقیزستان ایجاد می‌شود
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان: مرکز تجاری دائمی کالاهای ایرانی در قرقیزستان ایجاد می‌شود

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی در اولین نشست تجاری و سرمایه‌گذاری ایران و قرقیزستان از آمادگی برای هرگونه همکاری در جهت توسعه اقتصادی و بازرگانی با این کشور خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ اولین نشست تجاری سرمایه‌گذاری ایران و قرقیزستان با حضور جمعی از مسئولان حوزه اقتصادی، بازرگانی و تجارت ایران، سفیر قرقیزستان و تجار و فعالان و بازرگانان بخش خصوصی دو کشور در محل اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

محمدرضا تازیکی دراین نشست ضمن معرفی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی و ظرفیت‌های ستادی و شرکت‌ها و موسسات تابعه، گفت: به عنوان بزرگترین سازمان همیاری کشور در بیش از ۱۲ حوزه تجاری، اقتصادی و بازرگانی فعالیت داریم و می‌توانیم با استفاده از ظرفیتهای موجود در جهت توسعه این سه بخش کمک کنیم.

وی کشور قرقیزستان را دارای فرصت‌های بسیار بی‌نظیر برای همکاری و تجارت با ایران، عنوان کرد و گفت: این کشور دارای فرصتهای سرمایه‌گذاری گردشگری و جاذبه‌های دیدنی فراوان و دروازه ورود و مسیر همواری برای دسترسی به سایر کشور‌های آسیای میانه محسوب می‌شود و از محصولات کشاورزی خاص و باکیفیتی برخوردار است، همچنین به عنوان بارانداز بسیار بزرگ وارداتی، فرصتی خوبی برای حضور و فعالیت بازرگانان ایرانی ایجاد می‌کند.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با اشاره به قرابت و نزدیکی خاص فرهنگی استان اوش کشور قرقیزستان و خراسان رضوی، تصریح کرد: با توجه به تاکید استاندار و معاونت اقتصادی استانداری بر آغاز مسیر جدید همکاری با این کشور، تلاش کردیم در جهت ایجاد تعاملات پایدار اقتصادی، برنامه ریزی‌هایی برای استقرار مرکز تجاری و فروشگاه دائمی کالاهای ایرانی در قرقیزستان انجام دهیم که اقدامات لازم برای اخذ مجوزات و آماده‌سازی این مرکز در حال انجام است.

وی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای حضور ۳۰ شرکت نخست در مرکز دائمی کالاهای ایرانی در قرقیزستان، گفت: به عنوان سازمان همیاری شهرداری‌های استان آماده هرگونه همکاری به ویژه در بخش سرمایه‌گذاری باکشور قرقیزستان هستیم چرا که این کشور از ظرفیت‌های بسیار خوبی برای فعالیت سرمایه گذاران و بازرگانان ایرانی در حوزه کشاورزی، صنایع تبدیلی و… برخوردار است.

تازیکی با اشاره به پتانسیل دفاتر تجاری و بازرگانی سازمان همیاری در جزیره کیش، شمال، پاکستان، افغانستان، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیتهای موجود این امکان را داریم تا درحوزه گردشگری سلامت و… زمینه حضور و بهره مندی علاقه مندان کشور قرقیزستان را با شرایط ویژه و مناسب‌تر فراهم کنیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 82