مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهرداری مشهد: ۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده امسال نوسازی خواهد شد
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهرداری مشهد: ۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده امسال نوسازی خواهد شد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: از اواسط سال ۹۶ تا پایان سال ۹۹ بیش از۹۸۸ دستگاه تاکسی فرسوده ناوگان تاکسیرانی مشهد نوسازی شده است.

به گزارش اختر شرق؛ احمد محبی با بیان اینکه در راستای بهبود عملکرد سیستم حمل ونقل عمومی، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، افزایش بهره وری و ارائه خدمات مطلوب سفر به زائرین و مجاورین بارگاه منور رضوی نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهرداری مشهد در دستور کار قرارگرفت، عنوان کرد: برهمین اساس درمجموع تعداد ۵۹۲ دستگاه تاکسی فرسوده در سال ۹۶ تعداد ۳۸ دستگاه تاکسی فرسوده در سال ۹۷ و تعداد ۴۷۵ دستگاه تاکسی فرسوده در سال ۹۹ نوسازی شده اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد، تصریح کرد: این درحالی است که طی سه سال گذشته ۸۳۶ دستگاه تاکسی فرسوده نیز بدون جایگزینی اسقاط شده اند.

محبی، با بیان اینکه یکی از مشکلات تاکسیرانان برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده، افزایش قیمت خودروها و ناتوانی آن‌ها در تامین هزینه نوسازی تاکسی است اظهارکرد: برهمین اساس با تاکیدات شهردار مشهد و موافقت شورای شهر و در راستای کمک به تاکسیرانان جهت نوسازی تاکسیهای فرسوده مقرر شد که ۱۴ درصد کارمزد تسهیلات بانکی نوسازی تاکسی از سوی شهرداری پرداخت شود.

ثبت ۵۰۳ درخواست برای دریافت تسهیلات نوسازی تاکسی در سال ۹۹

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: با توجه به این مصوبه و حمایت‌های شهرداری مشهد از تاکسیرانان برای دریافت تسهیلات نوسازی تاکسی در سال ۹۹ تعداد ۵۰۳ نفر در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده ثبت نام و به بانک جهت دریافت تسهیلات معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد برای ۲۵۲ نفر پرونده بانکی دریافت تسهیلات نوسازی تاکسی تکمیل شد، تصریح کرد: همچنین برای ۱۸۹ نفر پیش فاکتور تحویل تاکسی جدید صادر و۶۳ نفر نیز در انتظار صدورپیش فاکتور هستند.

محبی، به برنامه‌های این سازمان در سال ۱۴۰۰ برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده ناوگان تاکسیرانی شهرداری مشهد اشاره کرد و گفت: طبق برنامه، نوسازی ۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده در سال جاری در دستور کار قراردارد و درکنار نوسازی این تعداد دستگاه تاکسی، ۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده نیز بازسازی خواهند شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که طی سه سال گذشته مد نظر سازمان قرارداشته مناسب‌سازی ناوگان تاکسیرانی برای استفاده معلولان عزیز بوده است که در این راستا ۱۰۰ دستگاه تاکسی مناسب‌سازی شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهرداری مشهد در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در کنار مناسب‌سازی این ۱۰۰ دستگاه تاکسی، بیش از۵۰ دستگاه خودرو نیز مجهز به سیستم پرداخت الکترونیک کرایه از طریق ۱۲۰۰ من کارت شخصی‌سازی شده جهت استفاده معلولان از این تاکسی‌ها با تخفیف ۵۰ درصد شده اند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 113