مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان: بیش از ۳۷ هزار نفر در این دو مبدا ورودی تب‌سنجی شدند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان: بیش از ۳۷ هزار نفر در این دو مبدا ورودی تب‌سنجی شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح کنترل کرونا در مبادی مرزی استان گفت: از ۲۵ اسفند ماه تا ساعت هشت صبح چهارم فروردین ماه، ۳۷۶۹۱ نفر در این دو مبدا ورودی تب‌سنجی شدند.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر سید مجتبی احمدی گفت: طرح کنترل کرونا در مبادی مرزی استان از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا پانزدهم فروردین سال آینده با حضور ۶۱ نفر از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در قالب ۲۲ تیم عملیاتی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط بیماری کرونا، نوروز امسال همانند سال گذشته طرح راهنمای مسافران نوروزی اجرا نمی‌شود، خاطرنشان کرد: ۳۳ پایگاه عیدانه در خراسان رضوی فعال است که از این تعداد ۲۶ پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری، پنج پایگاه موقت و دو پایگاه مراقبت بهداشتی مبادی مرزی برای خدمات‌رسانی احتمالی در ایام نوروز فعال است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، با اشاره به اجرای طرح کنترل کرونا در مبادی مرزی در مرز گمرک دوغارون تایباد و فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد گفت: از ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۹ تا چهار فروردین ماه ۱۴۰۰ تعداد ۳۷۶۹۱ نفر در این دو پایگاه تب‌سنجی شدند.

دکتر احمدی در پایان گفت: تا کنون در قالب این طرح از مسافران ورودی مرز دوغارون در تایباد و نیز فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، ۸۵۷۷ مورد تست اولیه کرونا و تعداد ۴۱۴۹ مورد تست pcr انجام شد و تعداد ۳۰نفر از مسافرین قرنطینه موقت شدند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 57