مداوای ۱۳ بیمار کرونایی و ۱۱۱ بیمار حاد تنفسی در سبزوار
مداوای ۱۳ بیمار کرونایی و ۱۱۱ بیمار حاد تنفسی در سبزوار

درحالی‌که به گفته برخی از افراد به‌روزهای پیک بیماری کرونا در سبزوار هنوز نرسیده‌ایم آمارها نشان می‌دهد بیش از نیمی از ظرفیت در نظر گرفته‌شده برای بیماران کرونایی در سبزوار به بیماران حاد تنفسی اختصاص‌یافته و بیشتر از آنکه بیمار کرونایی وجود داشته باشد آمار بیماران حاد تنفسی خودش را در این شهرستان نشان داده است.

به گزارش اختر شرق؛ درحالی‌که اولین مورد از ابتلای بیماران مبتلابه کرونا در سبزوار بعد از نشست خبری دکتر علیرضا مسلم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در شامگاه دهم اسفند توسط روابط عمومی علوم پزشکی مشهد در یازدهم اسفند سه نفر اعلام شد ولی علوم پزشکی سبزوار با تکذیب سه نفر تعداد آمار مبتلایان به کرونا را دو نفر اعلام کرد.

باگذشت ایام همچنان این آمار دو نفری ثابت باقی ماند تا اینکه چند روز قبل مجدداً روابط عمومی علوم پزشکی مشهد آمار مبتلایان به کرونا را در سبزوار ۹ نفر اعلام و بعدازآن ۱۲ و در روز ۲۰ اسفند در آخرین آمار، مبتلایان به کرونا در این شهرستان را ۱۵ نفر اعلام کردند.

دکتر حمیدرضا رحیمی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۹ اسفند اظهار کرد: تا ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۱۹ اسفند ۹۸،  ۱۱۱ نفر در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به علت سندروم حاد تنفسی، در بیمارستان بستری یا مراجعه کرده بودند.

اما با مراجعه به سخنان فاطمه نوده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در همان روز وی بابیان اینکه با مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش ۱۰ بیمار دیگر، تاکنون شمار افراد مبتلابه ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در سطح شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی، به ۱۲ نفر رسیده است، گفت: هم‌اینک هفت نفر از مجموع ۱۲ بیمار مبتلابه کرونا که در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بستری‌شده بودند، روند درمانی را طی کرده و بهبودیافته‌اند که به خاطر وضعیت بالینی مساعد، در حال ترخیص از بیمارستان هستند.

نوده روز ۲۰ اسفند نیز در سخنانی درباره آخرین آمار کرونا مربوط به سبزوار گفت: تا این لحظه بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سبزوار به ۱۵ نفر افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون از این تعداد، دو بیمار مبتلابه کرونا در بیمارستان واسعی سبزوار بستری و تحت مراقبت قرار دارند و بقیه بیماران پس از بهبودی باحال عمومی مساعد از بیمارستان ترخیص شدند، افزود: بیماران بهبودیافته خود و اطرافیانشان در منزل تحت مراقبت روزانه کادر ویژه بهداشتی این معاونت قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اضافه کرد: تاکنون مورد فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در سبزوار و مناطق تحت پوشش نداشته‌ایم.

حال اگر آمار ۱۱۱ نفری بیماران حاد تنفسی را که در ابتدا در نهم اسفند حدود ۴۰ نفر اعلام‌شده بود در کنار آمار ۱۵ نفره بیماران کرونا مثبت قرار بدهیم متوجه خواهیم شد که اکثر بیماران بستری در سبزوار به دلیل مشکلات تنفسی که داشته‌اند در بیمارستان بستری شده‌اند و با توجه به مرخص شدن سریع بیماران کرونایی از بیمارستان واسعی سبزوار به خوبی می‌توان نتیجه گرفت بیماری آنان از نوع کرونا خفیف بوده که در طول مدت چندروزه از بیمارستان مرخص شده و ادامه درمان را در منزل به‌صورت قرنطینه ادامه خواهند داد.

و نکته بعدی اینکه با توجه به ظرفیت ۲۰۰ نفری در نظر گرفته‌شده برای بیماران کرونایی در سبزوار که توسط دکتر مسلم در نشست خیری دهم اسفند بیان شد به خوبی می‌توان دریافت که بیش از نیمی از ظرفیت این بیمارستان به بیماران حاد تنفسی اختصاص‌یافته و در صورت بالا رفتن آمار بیماران کرونایی باید منتظر در نظر گرفتن بیمارستان‌ها و یا اماکن دیگر برای بستری بیماران در روزهای آینده برای جمعیت ۵۰۰ هزارنفری دیار سربداران و مسافرانی باشیم که از شاهراه سبزوار از شرق و غرب و از شمال به سمت جنوب و یا برعکس در حال تردد به سمت شهرهای خودشان در ایام تعطیلات نوروز هستند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 10