محدودیت‌های کرونایی در گناباد افزایش یافت
محدودیت‌های کرونایی در گناباد افزایش یافت

فرماندار گناباد گفت: با توجه به روند صعودی شمار مبتلایان به ویروس کرونا و تبعات ناشی از موج پنجم آن، محدودیت‌های کرونایی افزایش‌یافته و منع تردد وسایل نقلیه از سایر نقاط استان خراسان رضوی به این شهرستان با جدیت بیشتری عملیاتی شده است.

به گزارش اختر شرق و به نقل از ایرنا؛ حامد قربانی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گناباد، عنوان کرد: با توجه به وضعیت قرمز این شهرستان ازنظر شیوع ویروس کرونا، هرگونه تردد وسایل نقلیه با پلاک دیگر شهرستان‌ها به این شهرستان ممنوع است و افرادی که این مسئله را رعایت نکنند، مشمول جریمه ۱۰ میلیون ریالی و ۵۰۰ هزار ریالی می‌شوند.

وی ادامه داد: کلیه مأموریت‌های ادارات تا اطلاع ثانوی از شهرستان گناباد به دیگر مناطق لغو شده و با هر یک از دستگاه‌های اجرایی که مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا را رعایت کنند، بدون اغماض برخورد شده و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

فرماندار گناباد بابیان اینکه تأمین سلامت مردم برای ما در اولویت قرار دارد و درزمینهٔ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با هیچ فردی عقد اخوت نبسته‌ایم و با متخلفان بدون اغماض برخورد می‌شود، اظهار کرد: به دنبال ممنوعیت سفر از سایر استان‌ها به استان خراسان رضوی، کنترل وسایل نقلیه در مبادی ورودی شهرستان گناباد که از استان‌های جنوبی راهی خراسان رضوی هستند از دیروز افزایش‌یافته است و اجازه ورود خودروها به استان داده نمی‌شود و متخلفان مشمول اعمال قانون و جریمه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی می‌شوند.

قربانی گفت: همچنین خروج خودروها با پلاک گناباد به سایر نقاط و نیز مرکز استان خراسان رضوی ممنوع است.

وی با تأکید بر لزوم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در آیین و مجالس عزاداری ایام محرم و صفر، مطرح کرد: نباید برخی تصور کنند که مصوبات این ستاد در اعمال محدودیت‌ها و تأکید بر لزوم رعایت مسائل پیشگیرانه در تضاد و یا تقابل با آیین عزاداری است.

قربانی تصریح کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان عالی‌ترین مسئول کشور به‌صراحت خود را تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا می‌دانند، این باید برای همه ما فصل الخطاب باشد و همه عزاداران، مسئولان ذی‌ربط و هیئت‌های عزاداری موظف به رعایت کامل مصوبات ابلاغی این ستاد در آیین عزاداری هستند.

فرماندار گناباد خواستار استفاده از فضاهای روباز اماکن ورزشی و مدارس برای برگزاری آیین عزاداری محرم و صفر، به‌منظور رعایت بهتر پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی شد.

خبرنگار:‌نگار نصیری

image_printچاپ مطلب

Visits: 88