مجوز ایجاد ۲ پایانه صادراتی همجوار با شهرک‌های صنعتی چناران و خیام در نیشابور صادر شد
مجوز ایجاد ۲ پایانه صادراتی همجوار با شهرک‌های صنعتی چناران و خیام در نیشابور صادر شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ایجاد دو پایانه صادراتی مزبور در راستای تسهیل بازاریابی برای واحدهای تولیدی در کشورهای مقصد صادراتی و کاهش هزینه‌های این بخش برای صادرکنندگان است.

به گزارش اختر شرق؛ ابوالفضل چمندی با اشاره به مصوبات نشست کارگروه توسعه صادراتی خراسان رضوی عنوان کرد: بنگاه‌های اقتصادی مستقر در شهرکهای صنعتی به دلیل اینکه اغلب کوچک هستند، شاید فرصت کافی برای بازاریابی محصول خود در کشورهای مقصد صادراتی را نداشته باشند از این رو پایانه‌های صادراتی می‌توانند کار بازاریابی را برای این بنگاه‌ها یا واحدهای تولیدی در کشورهای مختلف انجام دهند.

وی اظهار کرد: بازاریابی محصولات توسط پایانه‌های صادراتی در کشورهای مختلف می‌تواند هزینه‌های بخش تولید را کاهش دهد و بستر گسترده‌تری برای صادرات محصولات داخلی خراسان رضوی را فراهم کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: زمانی که یک پایانه صادراتی در محدوده شهرک صنعتی ایجاد می‌شود، دفاتر گمرکی نیز در آن محدوده مستقر شده و گمرک می‌تواند در همان محل تشریفات گمرکی را برای کالاهای صادراتی انجام دهد تا دیگر نیازی به طی مسافت از شهری به شهر دیگر از سوی تولیدکننده یا صادرکننده برای انجام تشریفات گمرکی نباشد.

چمندی با اشاره به سایر مصوبات نشست کارگروه توسعه صادرات خراسان رضوی اظهار کرد: در این نشست برنامه‌های حوزه تجارت خارجی استان تا پایان سال بررسی و مقرر شد نمایشگاهی با محوریت خراسان رضوی در کشور تاجیکستان اواخر بهمن ماه جاری برگزار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اعزام هیاتهای تجاری از خراسان رضوی به کشورهای عضو پیمان شانگهای نیز مورد توجه اعضای این کارگروه قرار گرفت تا در این خصوص برنامه‌ریزی لازم انجام گیرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 77