مجتمع فولادی رشتخوار نیازمند سنگ‌آهن در یک‌قدمی سنگان!
مجتمع فولادی رشتخوار نیازمند سنگ‌آهن در یک‌قدمی سنگان!

مدیرعامل فولاد شکفته رشتخوار گفت: مهم‌ترین دلیل طولانی شدن راه‌اندازی کارخانه فولاد شکفته رشتخوار وجود فرایند پیچیده و بوروکراسی اداری است.

مدیرعامل فولاد شکفته رشتخوار گفت: مهم‌ترین دلیل طولانی شدن راه‌اندازی کارخانه فولاد شکفته رشتخوار وجود فرایند پیچیده و بوروکراسی اداری است.

به گزارش اختر شرق؛ محمد شکفته مدیرعامل فولاد شکفته رشتخوار به فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت اشاره کرد که فرمودند: یک تولیدکننده برای این‌که یک کاری را انجام بدهد و شروع کند، از هفت‌خان باید عبور کند؛ حال من می‌گویم هفت‌خان، درواقع گاهی از هفتاد خان باید عبور بکند؛ قوانین و مقررات این دستگاه می‌آید یک‌چیزی می‌گوید، آن دستگاه می‌آید یک‌چیزی می‌خواهد، آن دستگاه می‌آید یک مجوزی می‌خواهد؛ چه لزومی دارد؟ این‌ها را جدی باید وارد شد.

مدیرعامل فولاد شکفته رشتخوار بابیان اینکه پیگیری مشکلات و رفع موانع تولید یکی از موضوعات گزارش‌های پیگیرانه خراسان رضوی در مشهد و شهرستان‌های استان است، گفت: ازجمله دغدغه‌ها و خواسته‌های جوانان تحصیل‌کرده و جویای کار رشتخوار به صدا درآمدن چرخ صنعت کارخانه‌های تولید فولاد این شهرستان است.

شکفته با اشاره به اینکه رشتخوار به دلیل مجاورت با خواف و نزدیک بودن به معادن سنگ‌آهن سنگان ازجمله شهرستان‌هایی است که ناحیه صنعتی آن ظرفیت فعالیت کارخانه‌های فولادی را دارد، عنوان کرد: وعده راه‌اندازی کارخانه‌های فولادی در این شهرستان از ۱۰ سال پیش مطرح بوده اما هنوز چرخ مجتمع‌های فولادی در این شهرستان به حرکت درنیامده است.

 مدیرعامل فولاد شکفته رشتخوار درباره علت طولانی شدن آغاز به کار کارخانه فولاد شکفته در رشتخوار گفت: مهم‌ترین دلیل طولانی شدن راه‌اندازی کارخانه فولاد شکفته رشتخوار وجود فرایند پیچیده و بوروکراسی اداری است.

 وی با اشاره به این‌که تاکنون پیگیری‌های خوبی از سوی مسئولان شهرستان درزمینهٔ مشکلات زیست‌محیطی و منابع طبیعی این مجموعه انجام‌شده است، اظهار کرد: بیشتر مشکلات خوشبختانه حل‌شده و به‌زودی خبرهای خوبی به مردم منطقه خواهد رسید.

شکفته همچنین با اشاره به این‌که راه‌اندازی این مجموعه فولادی برای ۷۰۰ نفر در این شهرستان ایجاد اشتغال خواهد کرد، اذعان کرد: همکاری بانک‌ها و تأمین قسمتی از برنامه مالی پروژه در تسهیل روند کار بسیار کمک خواهد کرد.

 مشکل مواد اولیه

 فاطمه علمداری مدیرعامل شرکت فولاد امید نور رشتخوار درباره مشکلات پیش گروی کارخانه امید نور رشتخوار گفت: آنچه به‌عنوان مانع تولید برای ما وجود دارد تأمین مواد اولیه است که استاندار قول پیگیری این مشکل را داده‌اند و طبق گفته خودشان این موضوع فرا استانی است و باید از طریق وزارتخانه پیگیری شود.چ

 وی با تأکید بر این‌که ۲۲ بهمن امسال بحث راه‌اندازی کارخانه فولاد امید نور رشتخوار طبق برنامه‌ریزی قبلی انجام خواهد شد، اظهار کرد: در این مدت قول‌های زیادی از سوی مسئولان برای تأمین مواد اولیه کارخانه حتی به‌صورت مکتوب داده‌شده است، اما با توجه به نزدیک شدن زمان افتتاح پروژه در این زمینه و قول‌های داده‌شده تغییر سیاست اعمال می‌کنند.

 علمداری همچنین به فاصله زمانی و مکانی کارخانه فولاد نور با معادن سنگان خواف اشاره کرد و گفت: ما امروز شاهد عبور مواد اولیه موردنیاز از کنار این پروژه به استان‌های دیگر هستیم، اما پروژه که متعلق به این منطقه و مربوط به استان خراسان رضوی است در تأمین مواد اولیه موردنیاز بی‌نصیب مانده و موضوعات مطرح‌شده مسئولان مربوط این است که قول تأمین مواد اولیه را به‌جاهای دیگر داده‌ایم.

 مدیرعامل شرکت فولاد نور رشتخوار همچنین یادآور شد: درحالی‌که هم منطق و هم قوانین می‌گوید که وقتی یک واحد فناوری در یک استان است و نتیجه آن در همان استان منعکس می‌شود بنابراین بازخورد، ارزش‌افزوده و اشتغالش در همان استان اتفاق بیفتد و مخصوصاً در منطقه ما که نزدیک به معادن سنگان هستیم. چالش‌های اداری در حال برطرف شدن است.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 189