مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی جامعه را در حوزه اقتصاد قوی‌تر می‌کند
مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی جامعه را در حوزه اقتصاد قوی‌تر می‌کند

استاندار خراسان رضوی گفت: مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی جامعه را در حوزه اقتصاد قوی‌تر می‌کند و می‌تواند سرمایه‌های سرگردان در اقتصاد را به سمت رونق تولید هدایت کند.

به گزارش اختر شرق؛ علیرضا رزم حسینی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با محوریت شهرستان تربت‌جام برگزار شد، اظهار کرد: معین‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان تربت‌جام تاکنون عملکرد خوبی از خود به‌جای گذاشته‌اند که جای تقدیر دارد، این در حالی است که با گسترش فعالیت‌ها حتی می‌توانند به‌عنوان یک الگوی منطقه‌ای محسوب شوند.

وی با اشاره به نقش توسعه‌ای بانوان کارآفرین در شهرستان تربت‌جام افزود: مطمئن هستم که در مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، بانوان هم موفق خواهند بود.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فریمان هم خاطرنشان کرد: فریمان منطقه بسیار خوبی برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی به شمار می‌رود و درزمینهٔ عملکرد اقتصاد مقاومتی هم این شهرستان جزو رتبه‌های بالاست.

رزم حسینی ادامه داد: امنیت ملی و استانی به اقتصاد کشور گره‌خورده است و هر کشوری که قدرت اقتصادی داشته باشد؛ امنیت پایدارتری خواهد داشت.

وی ریشه شکل‌گیری بخش عمده‌ای از پرونده‌های قضایی را معضل بیکاری دانست و اظهار کرد: الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی با ایجاد رونق در فضای کسب‌وکار، می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه تاریخی ۲۷ دی‌ماه مبنی بر اینکه باید قوی‌تر شویم، عنوان کرد: مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی جامعه را در حوزه اقتصاد قوی‌تر می‌کند و می‌تواند سرمایه‌های سرگردان در اقتصاد ایران را به سمت رونق تولید هدایت کند.

رزم حسینی بابیان اینکه امروز خراسان رضوی به‌عنوان الگوی امنیتی خوب شناخته‌شده است، بیان کرد: اینکه خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف از خود کارآمدی نشان‌ می‌دهد، به برکت انسجام ارکان حاکمیت و همدلی آن‌ها در این استان است؛ اعضای شورای تأمین برای ایجاد امنیت پایدار مبتنی بر مردم؛ همدل و یک‌صدا هستند.

وی با ذکر خاطره‌ای از سردار سرافراز شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مورد تشویق به فعالیت‌های کارآفرینی روستایی یادآور شد: در کرمان و حین اجرای پروژه‌های اقتصادی، سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی علی‌رغم مشغله‌هایی که داشتند همواره از روستاها بازدید و مردم را برای انجام فعالیت‌های اقتصادی آموزش می‌دادند و راهنمایی می‌کردند.

 استاندار خراسان رضوی اساس الگوی مثلث توسعه اقتصاد فرهنگی استان را ظرفیت‌های مردمی برشمرد و تأکید کرد: تا به امروز نه‌تنها ریزش در معین‌های اقتصادی نداشته‌ایم، بلکه مرتب آمار معین‌های اقتصاد مقاومتی استان در حال افزایش است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 6