متقاضیان کشت گیاهان دارویی در جوین تسهیلات بانکی ۴ درصد میگیرند
متقاضیان کشت گیاهان دارویی در جوین تسهیلات بانکی ۴ درصد میگیرند

معاون جهاد کشاورزی شهرستان جوین از پرداخت تسهیلات بانکی با نرخ چهار درصد به متقاضیان کشت گیاهان دارویی خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ عبد اله آرین معاون مدیریت جهاد کشاورزی در شهرستان جوین با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات به متقاضیان کشت گیاهان دارویی نداریم، از اعلام آغاز ثبت نام برای دریافت تسهیلات کشت گیاهان دارویی در سامانه سیتا خبر داد.

آرین با اشاره به اینکه این تسهیلات با نرخ بهره چهار درصد است و مدت بازپرداخت آن نیز سه‌ساله در نظر گرفته شده است، گفت: کشت گیاهان دارویی از دیرباز بین مردم کشورمان رواج داشته است و هم اکنون میتوان با ترویج آن و استفاده از شیوه‌های نوین کشاورزی جهت بهره وری بیشتر به عنوان یکی از تولیدکنندگان انواع گیاهان دارویی گام‌های هدفمندتری برداریم و بدون شک تخصیص تسهیلات کم بهره به کشاورزان برای کشت و توسعه گیاهان دارویی تاثیر بسزایی در گسترش سطح زیرکشت خواهد داشت.

فاطمه صابری نسب، مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اینکه بالغ بر ۳۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است، مطرح کرد: با فعال‌سازی چنین ظرفیت‌هایی در سطح روستاها میتوان با اشتغالزایی جوانان روستایی و اشتغالزایی برای ایشان از مهاجرت به شهرها جلوگیری کرد.

صابری نسب پایان خاطرنشان کرد: در شهرستان جوین گیاهانی دارویی همچون گیاهان دارویی همچون زیره سبز و سیاه، گل گاوزبان، خاکشیر و سیاهدانه، اسطوخدوس و… کشت می‌شود.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 140