مبارزه با ملخ بومی در سطح ۶۸۰ هکتار از مراتع شهرستان جوین انجام شد
مبارزه با ملخ بومی در سطح ۶۸۰ هکتار از مراتع شهرستان جوین انجام شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین از مبارزه علیه ملخ در سطح ۶۸۰ هکتار از مراتع این شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی‌اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اثر مخرب این ملخ‌ها روی سطح برگ و نابودی برگ به‌عنوان اولین مکان برای تغذیه گیاه از کانون‌های ملخ در شهرستان، گفت: ملخ‌ها غالباً به‌صورت دسته‌جمعی فعالیت می‌کنند و معمولاً کاهش بارندگی و نبود رطوبت نیز باعث طغیان آن‌ها نیز می‌شود.

قارزی بابیان اینکه تاکنون بیش از ۶۸۰ هکتار از مراتع حاشیه شمالی و جنوبی شهرستان علیه این آفت سم‌پاشی شده است، عنوان کرد: این میزان سم‌پاشی با حدود ۵۶۵ لیتر سم و به سه روش محلول‌پاشی و طعمه‌گذاری و ulv نیز انجام‌گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی جوین خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اطلاع‌رسانی‌های خوبی که توسط همکاران در فضای مجازی و کارگاه‌های آموزشی و بازدیدهای سر مزرعه در مورد این آفت انجام شد نیز کشاورزان به‌صورت خودجوش اقدام به تهیه سم و مبارزه علیه این آفت نموده‌اند.

مریم حمیدی راد، مسئول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین تشریح کرد: تاکنون ۱۸۵ هکتار از مراتع را به روش طعمه‌گذاری،۴۲۴ هکتار به روش محلول‌پاشی و ۷۰ هکتار به روش uln(خودرو سازمان) علیه این آفت مبارزه شده است.

مسئول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی جوین با اشاره به اینکه این آفت اغلب در مراتع حاشیه شهرستان و در اراضی که کشت و کار انجام نمی‌گیرد خطاب به کشاورزان شهرستان گفت: کشاورزان باید در صورت مشاهده این ملخ‌ها در اراضی کشاورزی خود نسبت به اطلاع‌رسانی به مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی نیز اقدام نمایند.

خبرنگار: سید حجت‌الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 56