مانور آمادگی ستاد بحران شهرستان کاشمر در مقابله با زلزله برگزار شد
مانور آمادگی ستاد بحران شهرستان کاشمر در مقابله با زلزله برگزار شد

به مناسبت ۵ دی ماه با هدف ارزیابی و سنجش سطح آمادگی دستگاه‌های مدیریت بحران شهرستان مانور زلزله و اسکان اضطراری در محل مجتمع امداد و نجات هلال احمر کاشمر برگزار شد.

به گزارش اخترشرق؛ با اعلام خبر وقوع زلزله شش و هشت دهم ریشتری در یکی از نقاط شهرستان کاشمر در ساعت ۱۰ صبح با فراخوان رئیس ستاد مدیریت بحران کاشمر همه دستگاههای خدمات رسان و امدادی به منظور استقرار در اردوگاه اسکان اضطراری و شروع عملیات اسکان در محل مجتمع امداد و نجات هلال احمر مستقر شدند.

مسلم ساقی فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کاشمر در حاشیه برگزاری این مانور اظهار کرد: به منظور ارزیابی سطح آمادگی دستگاه‌های اجرایی و مدیریت بحران این مانور با سناریو قبلی و اسکان ۲۰ خانوار آسیب دیده در محل اردوگاه اسکان اضطراری پیش‌بینی شد که در اولین ساعات اعلام وقوع حادثه همکاران و دبیرخانه شورای مدیریت بحران به ارزیابی عملکرد اعضای مدیریت بحران پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر سناریوی از پیش تعیین شده اقداماتی غیرقابل پیش بینی و در لحظه از قبیل راه بندان سرقت از اردوگاه، وقوع رواناب در فضای استقرار چادرهای اسکان اضطراری و آتش‌سوزی در فضای اردوگاه پیش‌بینی شده بود تا بتوانیم سطح آمادگی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران را ارزیابی و سنجش نماییم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 20