لزوم حمایت از صنعت پرورش اسب در سبزوار با برخورداری از ۵۰۰ راس اسب
لزوم حمایت از صنعت پرورش اسب در سبزوار با برخورداری از ۵۰۰ راس اسب

رئیس هیئت سوارکاری سبزوار گفت: شهرستان سبزوار با بیش از ۵۰۰ راس اسب، ظرفیت مناسبی برای رشد و توسعه صنعت پرورش اسب در این شهرستان دارد.

به گزارش اختر شرق؛ محمود کلاته، رئیس هیئت سوارکاری سبزوار در نشست با معاون سازمان استان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با بیان اینکه سبزوار با بیش از ۵۰۰ راس اسب، ظرفیت مناسبی برای رشد و توسعه دارد، گفت: نژاد اسب ترکمن از بهترین نژاد‌های موجود در دنیا است که در کل کشور حدود چهار هزار راس و در سبزوار ۵۰ راس اسب از این نژاد وجود دارد.

معاون سازمان استان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز در این دیدار با اشاره به تاکید آموزه‌های دینی به آموزش سوارکاری به فرزندان و نقش آن در ایجاد نشاط و شادابی جوانان، گفت: پرورش اسب صنعتی شامل تمامی فعالیت‌های مرتبط به حوزه پرورش اسب، تفریحات و ورزش‌های اسبی و توریسم اسب است که به جنبه‌های دیگر نظیر ساخت و تولید وسایل و کالاهای مرتبط با اسب نیز، گسترش یافته است.

علی اصغر امانیان عنوان کرد: در این صنعت خدمات و فعالیت‌های زیادی وجود دارد اما در این میان ورزش و تفریح به عنوان موضوعات اصلی این صنعت مطرح شده است که از طریق ایجاد رویدادهای داخلی و بین المللی، درآمد و اشتغال ایجاد می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل فرصت‌های رشد اقتصادی ناشی از این صنعت از جمله پرورش اسب‌های مسابقه ای، آموزش، حوزه تفریحی و گردشگری، خرید و فروش اسب در بازارهای ملی و جهانی، فروش اسپرم و جنین اسب‌های اصیل و با نژادهای خوب، پرورش اسب یک صنعت در حال رشد جهانی و یک فرصت اقتصادی است که می‌تواند موجبات رشد اشتغال را در سبزوار فراهم کند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 38