لبیک به امام در قرارگاه همدلی و مواسات خوشاب
لبیک به امام در قرارگاه همدلی و مواسات خوشاب

امام جمعه خوشاب با اظهار اینکه خروجی جلسات مختلف تشکیل قرارگاه همدلی و مواسات در شهرستان خوشاب با مسئولیت ستاد نماز جمعه این شهرستان و دبیری سپاه خوشاب شد، اضافه کرد: در این طرح که با نام لبیک به امام نامگذاری شده است تمام کمک‌های جمع اوری شده مردمی، کمیته امداد، بهزیستی و پایگاه‌های بسیج به صورت متمرکز برای جلوگیری از موازی کاری مدیریت و در محله ها و مناطق مختلف روستایی و شهری مناطق کمک کننده در بین نیازمندان و مستمندان توزیع خواهد شد.

به گزارش اختر شرق؛ حجت‌الاسلام سید قاسم دهقانی، امام جمعه خوشاب در خطبه‌های مجازی ۲۹ فروردین با تاکید بر اینکه سفارش رهبر معظم انقلاب درباره مواسات و همدلی برای همه ما تکلیف و عمل کردن به دستوارتش واجب است، گفت: در همین رابطه جلسات مختلفی با مسئولان از جمله فرماندار، فرمانده سپاه و روسای ادارات بهزیستی و کمیته امداد، هیات امنای مساجد، طلاب و هیئت‌های جوانان شهرستان خوشاب برای بررسی موضوع تشکیل شد.

وی با اظهار اینکه خروجی جلسات مختلف تشکیل قرارگاه همدلی و مواسات در شهرستان خوشاب با مسئولیت ستاد نماز جمعه این شهرستان و دبیری سپاه خوشاب شد، اضافه کرد: در این طرح که با نام لبیک به امام نامگذاری شده است تمام کمک‌های جمع اوری شده مردمی، کمیته امداد، بهزیستی و پایگاه‌های بسیج به صورت متمرکز  برای جلوگیری از موازی کاری مدیریت و در محله ها و مناطق مختلف روستایی و شهری مناطق کمک کننده در بین نیازمندان و مستمندان توزیع خواهد شد.

امام جمعه خوشاب با اشاره به اینکه بسیاری از بازاریان و صنعت گران و کارگران به علت تعطیلی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمینه جلوگیری از شیوع کرونا متضرر شدند، افزود: برخی از بازاریان اگر چه از نظر مالی دارا بودند ولی این روزها بعضی از آنان به نان شبشان به دلیل نداشتن درآمد محتاج شده و نیازمند کمک هستند.

امام جمعه خوشاب اضافه کرد: طرح لبیک به امام تا پایان ماه مبارک رمضان در شهرستان خوشاب ادامه دارد.

وی با درخواست از مردم برای کمک به نیازمندان از طریق ستاد نماز جمعه و یا حساب های اعلام شده از طریق قرارگاه مواسات و همدلی در رابطه با زمان پایان تعطیلی اقامه نماز جمعه بیان کرد: تعطیلی نماز جمعه تصمیمی است که از طریق مسولان استانی گرفته شده و تصمیمی کشوری است که برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بیان شده و بعد از تغییر تصمیم مسئولان برای اقامه نماز جمعه این موضوع اطلاع رسانی خواهد شد.

حجت‌الاسلام دهقانی در این خطبه مجازی در پاسخ به سوالات مکرر مردم در رابطه با روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان به دلیل بیماری کرونا گفت: روزه گرفتن در ماه ضیافت الهی بر افراد مکلف و تعیین شده واجب شده است و افرادی که توانایی روزه گرفتن ندارند و یا بیماری خاص دارند و احتمال ضرری مطابق با نظر پزشکان دارند شرایط این افراد برای روزه نگرفتن در قرآن مجید و شرایط آن در رساله مراجع تقلید به صورت کامل بیان شده است.

وی با اشاره به آیه ۱۸۳ و ۱۸۴ سوره بقره« یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ،

 اَیَّامًا مَعْدُودَاتٍ ۚ فَمَنْ کَانَ مِنْکُمْ مَرِیضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّهٌ مِنْ أَیَّامٍ أُخَرَ ۚ …اى اهل ایمان ! روزه بر شما مقرّر شده، همان گونه که بر پیشینیان شما مقرّر شد، تا پرهیزکار شوید. روزهایى چند (روزه بگیرید) ؛ پس هر که از شما بیمار یا در سفر باشد از روزهاى دیگر (را روزه بگیرد) …، اضافه کرد: روزه گرفتن برای عموم مردم بلامانع است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 6