قربانی ۵۶ رأس دام در جوین
قربانی ۵۶ رأس دام در جوین

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان جوین گفت: ۵۶ را دام سبک و سنگین با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در دو کشتار گاه شهرستان جوین در عید سعید قربان قربانی شد.

به گزارش اختر شرق؛ عباس محمد زاده، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان جوین با بیان اینکه ذبح دام در عید قربان در این  شهرستان باید طبق پروتکل‌های بهداشت فردی و اجتماعی و رعایت هشدارها مبنی بر پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و تب کریمه کنگو انجام می شد، مطرح کرد: به لطف خداوند متعال و همت مردم، در این عید عزیز تعداد ۵۳ راس دام سبک و سه راس دام سنگین قربانی شد.

 محمدزاده با اشاره به اینکه همزمان با روز عرفه و عید سعید قربان، ۵۶ رأس دام سبک و سنگین در دو کشتارگاه شهرستان قربانی شد، تصربح کرد: رعایت تمامی نکات بهداشتی برای پیشگیری از هر گونه آلودگی و انتقال بیماری مشترک بین انسان و دام و برابر هماهنگی‌های به عمل آمده دام‌های قربانی شهروندان را به صورت رایگان و تحت نظارت‌های شرعی و بهداشتی دامپزشکی کشتار می‌کنند.

وی با اشاره به طرح عرضه گوشت در بستر فضای مجازی برای نخستین‌بار نیز بیان کرد: امسال با هدف پیشگیری از بیماری کرونا و به منظور کاهش تجمع مردم برای خرید دام و ذبح قربانی، طرح عرضه گوشت در فضای مجازی اجرا و با استقبال چشمگیر مردم روبرو شد.

محمدزاده با اشاره به ساماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی در روز عید سعید قربان، تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و همزمانی عید سعید قربان با تشدید دمای هوا و آغاز فعالیت بندپایان و حشرات در بین دام‌ها، کارشناسان این اداره با حساسیت بیشتر نسبت به سال‌های گذشته کار بازرسی بهداشتی از لاشه دام‌های قربانی را در دستور کار خود قرار داده بود.

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان جوین در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان جوین دارای دو کشتارگاه فعال و حدود هشت هزار دام سنگین و ۱۴۰هزار دام  سبک هست.

image_printچاپ مطلب

Visits: 6