قربانی ۱۳ راس دام در کشتارگاه دام سلطان آباد
قربانی ۱۳ راس دام در کشتارگاه دام سلطان آباد

رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت:۱۳ راس گوسفند جوان (بره ) تحت نظارت ناظر بهداشتی دامپزشکی و ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه دام ذبح شد.

به گزارش اختر شرق؛ محمود ترخاصی با اظهار اینکه در مجموع  نیم تن گوشت قرمز بهداشتی با کیفیت استحصال و در بازرسی لاشه ها چهار عدد آلایش (کبد وریه) به علت آلودگی های انگلی حذف و معدوم سازی شد، عنوان کرد: بیشترین دام قربانی متعلق به روستای بلقان آباد این شهرستان بود که باید از  از مسئولین محلی این روستا بجهت توجه به مسائل بهداشتی و سلامت مردم  تقدیر کرد.

ترخاصی با توصیه به عموم مردم شهرستان گفت: از خرید مواد پروتئینی فاقد هویت بهداشتی جدا خود داری نمایند و گوشت چرخ کرده حتما باید در حضور آنها  چرخ گردد بطوریکه محتویات آن مشخص باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب با بیان این مطلب که به مهر و لیبل دامپزشکی بر روی گوشت قرمز، تاریخ تولید و انقضای کلیه محصولات دامی خصوصا گوشت مرغ و گوشت منجمد توجه نمایید، خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته  کارشناسان نظارت بهداشتی این شبکه چندین محموله را جهت بررسی توقیف نموده و با توجه به نتایج آزمایشگاهی بالغ بر یازده کیلوگرم گوشت چرخ کرده غیرقابل مصرف از چرخه مصرف انسانی حذف شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 16