قدمگاه میزبان کاروان نمادین امام رضا علیه السلام
قدمگاه میزبان کاروان نمادین امام رضا علیه السلام

ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه ۱۱ تیرماه کاروان نمادین امام رضا علیه‌السلام از میدان ولایت اسدآباد قدمگاه وارد این شهر می‌شود و مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

 به گزارش اختر شرق؛ حجت‌الاسلام گرمابی در آستانه سیزدهمین سالروز بزرگداشت ورود امام رضا (ع) به شهر قدمگاه با بیان اینکه حدیث سلسله الذهب بر اساس محوریت قرآن، ولایت و امامت شکل‌گرفته است و مادامی‌که مردم در این مسیر حرکت کنند جامعه اسلامی از نفوذ دشمن محفوظ است، عنوان کرد: مردم بصیر کشورمان در دوران انقلاب اسلامی به دستور امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه این مسیر عمل کرده‌اند که اجازه سوءاستفاده از دشمن گرفته‌شده است.

 بخشدار زبرخان نیز گفت: ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه ۱۱ تیرماه کاروان نمادین امام رضا علیه‌السلام از میدان ولایت اسدآباد قدمگاه وارد این شهر می‌شود و مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

 اسماعیل نصرآبادی افزود: این کاروان هنگام ورود به قدمگاه توسط سادات این شهر گلباران می‌شود و پس از ادای احترام در مقابل گلزار شهدا به بقعه رضوی قدمگاه واردشده و برنامه‌های نمایشی ضامن آهو و جاری شدن آب از چشمه حضرت توسط گروه نمایشی این کاروان برگزار می‌شود.

وی مولودی‌خوانی و سخنرانی را از دیگر برنامه‌های این مراسم ذکر کرد.

 لازم به ذکر است؛ بقعه رضوی منسوب به قدوم امام هشتم (ع) در کیلومتر ۲۵ جاده نیشابور- مشهد در شهر قدمگاه قرار دارد و با قرار گرفتن در طرح میقات الرضا به‌صورت شبانه‌روزی و با حضور خادم‌های افتخاری هرسال میلیون‌ها زائر و مسافر از کشورمان و سایر کشورهای اسلامی را پذیراست.

image_printچاپ مطلب

Visits: 12