فیلم مستند موزه بزرگ خراسان تولید شد
فیلم مستند موزه بزرگ خراسان تولید شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: فیلم مستند موزه بزرگ خراسان به همت انجمن سینمای جوانان ایران دفتر مشهد و با همکاری موزه بزرگ خراسان تولید شد.

به گزارش اختر شرق؛ ابوالفضل مکرمی فر با اعلام این خبر تصریح کرد: این فیلم به کارگردانی مهرشاد پهلوان هنرجوی انجمن سینمای جوان مشهد ساخته و تدوین‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی بابیان این‌که خراسان بزرگ در طول تاریخ بخش مهمی از تاریخ ایران بوده و هست، ادامه داد: در این فیلم مستند به دو دوره پیش و بعد از اسلام و آثار شاخص موزه‌ای به نمایش درآمده در موزه بزرگ، پرداخته‌شده است.

مکرمی فر اظهار کرد: خراسان بزرگ در طول تاریخ آبستن حوادث زیادی بوده، به‌طوری‌که هر محقق و پژوهشگری اگر بخواهد به تاریخ کهن خراسان بپردازد انگار نیمی از تاریخ ایران را مطالعه کرده است و با شناخت تاریخ خراسان به مقدار زیادی از تاریخ ایران دست پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: در ساخت این فیلم از باستان‌شناس سرشناس استان رجبعلی لباف خانیکی، بهره‌گیری شده و با ارائه مستندات و نقشه‌های خراسان بزرگ در طول تاریخ پرداخته‌شده است.

مکرمی فر گفت: موسیقی متن فیلم، به خوانندگی زنده‌یاد استاد غلامعلی پورعطایی با تنظیم مرتضی و مجید یگانه و همکاری علی پور عطایی صورت گرفته است که البته این آهنگ در سال ۱۳۹۷ جزو برترین‌ها انتخاب‌شده است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: موزه بزرگ و منطقه‌ای خراسان با ۱۸ هزار مترمربع زیربنا و در سیزده طبقه، از مهم‌ترین موزه‌های احداث‌شده پس از انقلاب اسلامی در ایران است که در سال ۱۳۹۳ افتتاح شد و مجهز به مخزن اموال، کتابخانه تخصصی مرمت آثار موزه‌ای و سالن همایش و مطابق با استانداردهای روز موزه‌ای است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 18