فرمایشات مقام معظم رهبری بهترین راهکار برای ایجاد نگاه جدید در حوزه تحقیق و پژوهش است
فرمایشات مقام معظم رهبری بهترین راهکار برای ایجاد نگاه جدید در حوزه تحقیق و پژوهش است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد؛فرمایشات مقام معظم رهبری بهترین راهکار برای ایجاد نگاه جدید در حوزه تحقیق و پژوهش است.

به گزارش اخترشرق؛ محمدعلی کیانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گردهمایی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، بابیان اینکه مقام معظم رهبری، هفت نکته را در حوزه پژوهش ارائه فرموده‌اند خاطرنشان کرد: بر این اساس باید با تقویت مراکز تحقیقاتی ضمن گسترش تحقیق و پژوهش در تمامی حوزه‌ها، تولید علم و عبور از مرزهای دانش به یک گفتمان عمومی تبدیل شود.

کیانی بابیان اینکه باید توجه به موضوع پژوهش به یک نگرش عمومی در سطح دانشگاه‌ها تبدیل شود تصریح کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری علاوه بر واردات علم، باید در حوزه صادرات آن و گسترش بین‌المللی سازی تلاش بیشتری صورت گیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد بابیان اینکه نظام آموزشی باید پژوهش محور باشد و دانشجویان باید بر این اساس تحت آموزش قرار گیرند افزود: بر اساس تأکید مقام معظم رهبری اجرای طرح‌های پژوهشی باید بر اساس نیاز کشور و رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف باشد و به‌طورکلی به‌صورت هدفمند در مسیر تحقیقات کاربردی گام برداشته شود.

کیانی استفاده از ظرفیت اساتید پیشکسوت در پژوهشگاه‌ها و ایجاد حلقه ارتباطی با پژوهشگران جوان را از دیگر موارد مورد تأکید معظم له عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط حال حاضر، باید پژوهش‌ها به سمتی حرکت نمایند که بتوانند مشکلی را در جامعه مرتفع نمایند ضمن اینکه اجرای طرح‌های جامعه نگر همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.

وی با تأکید بر گسترش هم‌افزایی، استفاده درست از منابع و تولید علم با رویکرد رفع مشکلات جامعه و دانشگاه‌ها را مهم‌ترین راهکار در حوزه پژوهش در حوزه سلامت عنوان و اظهار امیدواری کرد این همایش دستاوردهای بسیار ثمربخشی در این حوزه داشته باشد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 12