فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا: فرهنگ ایثار و شهادت باید برای نسل امروزی معرفی شود
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا: فرهنگ ایثار و شهادت باید برای نسل امروزی معرفی شود

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا با اشاره به برگزاری ۵۷ برنامه گرامیداشت روز ارتش، معرفی فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل امروزی یک اولویت دانست و گفت: شهدای پر افتخار کشورمان از جمله شهید صیاد شیرازی و شهید قرنی از قهرمانان کشور عزیز ما ایران هستند.

به گزارش اختر شرق؛ امیر سرتیپ ستاد رضا آذریان در جلسه برنامه‌ریزی‌های دهه ارتش (از سالگرد شهادت سپهبد شهید صیادشیرازی تا سالگرد سپهبد شهید قرنی)، اظهار کرد: شهیدان والامقامی همچون سپهبدهای شهید صیادشیرازی و قرنی افتخار کشور و ارتش هستند، خوشحالیم که در مسیر این شهدا گام برمی‌داریم.

وی افزود: ویژه برنامه‌های بزرگداشت شهیدان صیادشیرازی و قرنی در روزهای ۲۱ فروردین ماه و سوم اردیبهشت ماه امسال برگزار می‌شود، در حاشیه این برنامه‌ها تلاش شده تا به خوبی فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل‌های جوان بازگو شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا خاطرنشان کرد: امنیتی که امروز در کشور داریم به پاس جانفشانی مخلصانه شهداست و ما نیز باید راه شهدا را ادامه دهیم و این نظام را حفظ نماییم. وحدت و همدلی بین ارتش و سایر نیروهای مسلح در شرایط خوبی همواره قرار داشته است.

آذریان تصریح کرد: شهید قرنی به واسطه پاسخ به فرمان امام راحل (ره) در خصوص معرفی روز ارتش به مردم به شهادت رسید، اما با شهادتش نه تنها دشمنان به نقشه‌های شومشان نرسیدند، بلکه شاهد سربلندی و بالندگی ارتش در کنار دیگر مجموعه‌های نظامی کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه وحدت و همدلی در میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از سرزمین امام زمان (عج) بی‌بدیل است، تاکید کرد: شهیدان صیادشیرازی، قرنی و سلیمانی از جمله شهدای شاخص و برجسته کشور هستند، شهیدانی که با ایمان و اراده خب سد محکمی برابر نفوذ دشمن و دفاع از خاک کشور بودند، این شهدا ویژگی‌های اخلاقی و عملکردی ویژه‌ای داشتند که نسل جوان باید لا آن‌ها آشنا شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا با اشاره به اینکه شهید صیادشیرازی یک شهید ارتشی است، اما تنها متعلق به ارتش نیست، بیان کرد: همه‌ساله مراسم بزرگداشت این شهید والامقام توسط مجموعه‌های مختلف برگزار می‌شود و امسال این برنامه از ساعت ۹ تا ۱۲ روز ۲۱ فروردین ماه در عرصه میدان شهدا برگزار می‌شود و سخنران این مراسم هم آیت‌الله علم‌الهدی خواهد بود.

آذریان در خصوص نامگذاری‌ها ایام بزرگداشت روز ارتش در سال ۱۴۰۰، گفت: روز اول به نام (ارتش، صیاد و ولایت‌مداری)، روز دوم به نام (ارتش، حصار امن ملت)، روز سوم به نام (ارتش، بصیرت انقلابی و دشمن ستیزی)، روز پنجم به نام (ارتش و مردم‌یاری)، روز ششم به نام (ارتش، خودباوری و خودکفایی)، روز هفتم به نام (ارتش، کرامت سربازی و بزرگداشت شهدای سرباز)، روز هشتم به نام (ارتش و معنویت‌محوری)، روز نهم به نام (ارتش و بسیج) و روز دهم به نام (ارتش و گرامیداشت خانواده کارکنان)، روز یازدهم به نام (ارتش و تقویت جبهه مقاومت)، روز دوازدهم به نام (ارتش، ایثار، شهادت و نشان فداکاری)، روز سیزدهم به نام (ارتش، سپاه و همدلی، همکاری و همیاری ارتشیان و سپاهیان) و روز چهاردم به نام (ارتش و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران) نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه ارتشیان به حضور مقتدرانه در دوران هشت سال دفاع مقدس، حضوری قهرمانانه در سوریه و عراق در کنار مدافعان حرم داشتند، عنوان کرد: باید نقش ارتش در حوزه امنیت مرزها به‌خوبی معرفی شود و دشمنان بدانند که کوچکترین گستاخی‌شان با کوبنده‌ترین پاسخ ارتشیان همراه خواهد بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا بیان کرد: ماموریت‌های مرزی و منطقه‌ای در جنگ‌ها و مانورها، حضوری پررنگ در کنار مردم در سیل‌ها و زلزله‌ها داشتند و در ۱۴ ماه اخیر هم این حضور پررنگ در نبرد با ویروس کرونا دیده شده است.

آذریان در پایان خاطرنشان کرد: امسال در روز ۲۹ فروردین امسال هم همانند پارسال در روز ارتش رژه یگان‌های پیاده برگزار نمی‌شود و رژه به صورت خودرویی و موتوری و در بلوار نماز مشهد انجام خواهد شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 119