فرمانده سپاه امام رضا (ع): هیچ‌گاه در مبانی با استکبار به نقطه اشتراک نمی‌رسیم
فرمانده سپاه امام رضا (ع): هیچ‌گاه در مبانی با استکبار به نقطه اشتراک نمی‌رسیم

فرمانده سپاه امام رضا (ع) بابیان این‌که در مبانی با استکبار هیچ‌گاه به یک نقطه اشتراک نخواهیم رسید، گفت: آن‌ها می‌خواهند ما اسلام عزیز را کنار بگذاریم، این شدنی نیست. ممکن است روزی در تاکتیک‌ها مذاکره داشته باشیم ولی در مبانی هیچ‌گاه این اتفاق نخواهد افتاد بنابراین دو راه بیشتر نداریم، یا باید قدرتمند شویم یا اراده دشمن را بپذیریم، امروز ما قدرتمند هستیم و از اقتدار امنیتی بسیار خوبی برخوردار هستیم.

به گزارش اختر شرق؛ سردار غیاثی، فرمانده سپاه امام رضا (ع) در کنگره یادواره شهدای عشایر در خواف، گفت: بین اقتدار امنیتی و امنیت تفاوت زیادی وجود دارد، برخی کشورها امنیت دارند زیرا تهدید ندارند اما ما باوجود تهدیدات، دارای امنیت هستیم و به جهت نظامی از منظر تحلیلگران نظامی دنیا، ایران اسلامی از اقتدار امنیتی برخوردار است زیرا باوجود تهدیدات بسیار زیادی که در مقابل آن است، امنیت ایجاد کرده است؛ یکی از زمینه‌های وجود امنیت عشایر غیور و مرزبانان غیرتمندی هستند که اجازه ندادند در طول تاریخ، کسی نسبت به حاکمیت ایران خدشه‌ای وارد کند.

وی در کنگره شهدای عشایری خراسان رضوی در ورزشگاه انقلاب شهرستان خواف، عنوان کرد: یادواره ۱۸۰ شهید جامعه عشایری استان خراسان رضوی که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، خانواده شهدا، پیشکسوتان جهاد و مقاومت و سران قبایل و طوایف عشایر استان؛ جامعه نخبگانی در سالن ورزش انقلاب برگزار شد.

افتخارآفرینی شهدای غیور عشایر ایران ماندگار است

غیاثی گفت: اینکه امام فرمودند «عشایر ما ذخایر انقلاب هستند» و مقام معظم رهبری آن را تصریح و تأکید کردند، در همین راستا است؛ سپاه خود را در کنار و در خدمت مردم می‌داند، سپاه به‌ویژه در سال‌های شیوع کرونا به دلیل آسیب‌های ناشی از این شیوع بر اقتصاد خانوارها، خود را موظف دانست با همه ظرفیت‌های خود در کنار مردم عزیز ایران باشد که در این دوران، اقدامات برجسته‌ای انجام شد و امروز نیز در دو عرصه گروه‌های جهادی و کمک‌های مؤمنانه در حال انجام‌وظیفه است.

وی تأکید کرد: مراسم گرامیداشت شهدای گران‌قدر با این هدف برگزار می‌شود که ما راه آنان را ادامه دهیم، اهداف شهدا را دنبال کنیم و مهم‌تر اینکه فاصله خود را با شهدا کم کنیم. در این وانفسای دنیا، درگیر حاشیه‌هایی شدیم که بین ما و شهدا فاصله انداخته است و باید تلاش کنیم این فاصله کم شود. آن‌ها مسیر را باز کردند تا ما در این مسیر حرکت آگاهانه و ثابت‌قدم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: جامعه ما نیاز به معرفی اندیشه‌های بلند این حماسه‌سازان دارند، ماندگاری جمهوری اسلامی ماحصل خون شهیدان است و باید آن را پاس بداریم، ضرورت فرهنگ شدن تکریم شهدا و توجه به فرهنگ شهید و شهادت از وظایف همه ما است و در یک جمله «شهادت یک جریان توقف‌ناپذیر و بخشی از فرهنگ ما است»، جمع غیور عشایر در دوران دفاع مقدس در خط مقدم افتخارآفرینی می‌کردند و افتخارآفرینی شهدای غیور عشایر در حافظه ملت ایران همیشه ماندگار است.

وی با اشاره اینکه عشایر مردمی وفادار به دین و ایمان و استقلال کشور هستند، گفت: عشایر عزیز ما امروز نقش فعالی در حفاظت از مرزها و انقلاب اسلامی دارند.

غیاثی بابیان اینکه عشایر در طول تاریخ نشان دادند مردمی وفادار به دین، ایمان و استقلال کشور هستند، متولیان و مسئولین نسبت به وفاداری عشایر موظف به تلاش هستند تا مواردی که منجر به بروز مشکلاتی شده است را از سر راه عشایر بردارند، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با همکاری استاندار خراسان رضوی حضور فیزیکی و میدانی در بین جامعه را افزایش دهیم زیرا خود نیازمند حضور بیشتر در بین مردم عزیز خراسان هستیم و هم از ظرفیت‌هایی که به‌عنوان سپاه و بسیج در استان داریم که البته کم هم نیست، بهره بگیریم و با هم‌افزایی، بخشی از انتظارات جامعه عشایری خراسان رضوی را جامه عمل بپوشانیم.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پایان خاطرنشان کرد: سازمان بسیج عشایری خراسان رضوی ۱۸ حوزه دارد و اقدامات خوبی در این سازمان رقم خورده است که امیدواریم بتوانیم در جهت رفع موانع جامعه عشایری قدم‌هایی برداریم.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 121