فرمانده انتظامی رشتخوار: قبل از واریز هر وجه نسبت به ارسال کننده پیام، مطمئن شوید
فرمانده انتظامی رشتخوار: قبل از واریز هر وجه نسبت به ارسال کننده پیام، مطمئن شوید

فرمانده انتظامی شهرستان رشتخوار در خصوص کلاهبرداری مالی از کاربران فضای مجازی از طریق دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد.

سرهنگ داود حاتمیان در گفتگو با خبرنگار اختر شرق گفت: یکی از روش‌های کلاهبرداری مالی در فضای مجازی که قربانیان زیادی گرفته است، سوءاستفاده از طریق نفوذ و دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری افراد در شبکه‌های اجتماعی مختلف است.

وی بیان کرد: مجرمان سایبری پس از دسترسی غیرمجاز به اکانت شبکه‌های اجتماعی شهروندان، با مخاطبان و دنبال کننده‌های آن‌ها ارتباط برقرار کرده و با ارسال پیامی با این مضمون که نیاز فوری به کمک مالی دارند، از آن‌ها درخواست می‌کنند تا هرچه سریع‌تر مبلغی را به صورت کارت به کارت به حساب آن‌ها منتقل کنند.

این مقام پلیس به افرادی که با این چنین پیام‌هایی مواجه می‌شوند، توصیه کرد: قبل از هر اقدامی به اصالت پیام و همچنین صحت و سقم فرستنده پیام توجه داشته باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک از واریز هر گونه وجه خودداری کنند.

سرهنگ حاتمیان در پایان خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان گوشی همراه و همچنین کد فعال‌سازی اکانت شبکه‌های اجتماعی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید؛ چرا که افراد سودجو با دسترسی به گوشی و اطلاعات شما در کمترین زمان ممکن می‌توانند به هدف مجرمانه خود برسند.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 5