فرمانده انتظامی رشتخوار: عامل هک شدن کاربران بی‌توجهی به نکات امنیتی است
فرمانده انتظامی رشتخوار: عامل هک شدن کاربران بی‌توجهی به نکات امنیتی است

فرمانده انتظامی شهرستان رشتخوار در خصوص هک شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص شبکه اجتماعی اینستاگرام گفت: اصلی‌ترین عامل هک شدن کاربران بی‌توجهی به نکات امنیتی است.

به گزارش اختر شرق؛ سرهنگ داود حاتمیان دراین‌باره گفت: به‌تازگی شاهد رشد چشمگیر هک شدن شبکه‌های اجتماعی مخصوصاً اینستاگرام کاربران در شهرستان هستیم.

وی افزود: در بررسی این‌گونه پرونده‌ها که معمولاً به کلاه‌برداری اینترنتی نیز ختم می‌شود مشخص شد قربانیان کلمات عبور قابل حدس مانند کد ملی، شماره شناسنامه و شماره همراه را به‌عنوان رمز شبکه‌های اجتماعی خود انتخاب و ایمیل پشتیبان نیز در نظر نگرفته‌اند که این موضوع به مهم‌ترین عامل هک حساب کاربران تبدیل‌شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان رشتخوار بابیان اینکه مجرمین به روش‌های مختلف همچون برنده شدن در جایزه، افزایش تعداد دنبال کننده و … اقدام به دریافت رمز عبور کاربران می‌کنند، تصریح کرد: این افراد با این روش به دوستان و آشنایان فرد هک شده پیام‌هایی مبنی بر درخواست کمک مالی به دلایل مختلف همچون سانحه رانندگی، بستری شدن در بیمارستان و … با ذکر مبلغ و شماره‌حساب به‌تمامی دوستان و دنبال کننده‌های قربانی می‌کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه فعال‌سازی رمز دومرحله‌ای مهم‌ترین عامل در امنیت حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: همچنین با چند اقدام کوچک دیگر مانند استفاده از رمزهای پیچیده، قرار دادن ایمیل پشتیبان و در اختیار دیگران قرار ندادن آن‌ها می‌شود امنیت حساب‌های کاربری خود را افزایش دهید و در صورت هک شدن به بازگشت حساب کاربری خود امیدوار باشید.

فرمانده انتظامی شهرستان رشتخوار با اشاره به اینکه پلیس فتا آمادگی مقابله با جرائم رایانه‌ای را دارد؛ از عموم مردم خواست: در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش دهند.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 86