فرماندار کاشمر: با امضاء تفاهم نامه با بنیاد برکت ۱۰۰ طرح اجتماع ‌محور در چهار روستای کاشمر اجرایی می‌شود
فرماندار کاشمر: با امضاء تفاهم نامه با بنیاد برکت ۱۰۰ طرح اجتماع ‌محور در چهار روستای کاشمر اجرایی می‌شود

فرماندار کاشمر با بیان این مطلب که از دیگر اقداماتی که در زمینه اشتغال روستا صورت گرفته است با امضاء تفاهم نامه با بنیاد برکت ۱۰۰ طرح اجتماع‌ محور این بنیاد با تسهیلاتی تا سقف ۵۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد در چهار روستای کاشمر اجرایی می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ در نشست فرماندار شهرستان کاشمر با اعضای شورای اسلامی و دهیار روستای عارف آباد مشکلات مطرح شده از سوی اعضای شورای اسلامی در محل دهیاری روستا بررسی شد.

در این نشست که بخشدار مرکزی، مدیرجهاد کشاروزی و اعضای شورای اسلامی و دهیار حضورداشتند دهیار روستای عارف آباد، گفت: در روستای عارف آباد ۶۸۰ خانوار با ۲۲۰۰ نفر ساکن می‌باشد که از محل اعتبارات دولتی و مشارکت مردم اقدامات عمرانی و خدماتی خوبی در روستا انجام شده است.

وی ساخت خانه عالم، سنگ فرش ۲۰۰۰متر، ساخت و تکمیل ساختمان دهیاری، ۲۸مورد توسعه معابر و دفع آب‌های سطحی به میزان ۲۸۰۰متر را از اقدامات دهیاری در روستا عنوان داشت.

در این نشست اعضای شورای اسلامی روستا مشکلات بخش کشاورزی، کم آبی، بیکاری جوانان و مشکلات دامداران و گرانی خوراک دام از از عمده مشکلات فراروی اهالی روستای عارف آباد برشمردند.

در ادامه مسلم ساقی فرماندار شهرستان کاشمر دراین نشست گفت: تاکنون چند جلسه در خصوص مشکلات روستا با اعضای شورای اسلامی برگزارشده و اقدامات خوبی در زمینه لایروبی و احیا قنات روستا صورت گرفته است.

فرماندار کاشمر با اشاره به طرح مشکل کم آبی روستا، عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود باید به دنبال تغییر الگوی کشت و کاشت گیاهان کم آب طلب باشیم.

وی گفت: ایجاد صنایع تبدیلی از جمله کارخانه گیاهان دارویی پرند و پردیس معطر از ظرفیت‌های خوب شهرستان است که باید جهاد کشاروزی در زمینه ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی و جایگزین در منطقه به ویژه روستاهایی که با مشکل آب مواجه هستند انجام دهد.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه در گذشته در کنار کار کشاروزی قالیبافی شغل قالب مردم این روستا بوده، مطرح کرد: در روستای عارف آباد باید به دنبال تغییر منابع درآمدی با استفاده از شیوه‌های نوین و کشت‌های گلخانه‌ای برنامه ریزی شود.

ساقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به آموزش‌ها و حمایت‌هایی که توسط بخش خصوصی در شهرستان در زمینه تولید و پرورش قارچ انجام شده باید تولید این محصول در روستا بیشتر توجه شود.

فرماندار کاشمر در خصوص مشکلات دامداران و گرانی خوراک دام گفت: با توجه به گزارش جهاد کشاورزی که زیر ساخت خوبی در حوزه دام در روستا شکل گرفته، از محل تسهیلات معین‌های اقتصادی به ویژه معین اقتصادی صالح در قالب سرمایه در گردش جهت تامین نهاده‌های دامی برای حفظ اشتغال موجود اقدام خواهد شد.

ساقی با بیان این مطلب که از دیگر اقداماتی که در زمینه اشتغال روستا صورت گرفته است با امضاء تفاهم نامه با بنیاد برکت ۱۰۰ طرح اجتماع ‌محور این بنیاد با تسهیلاتی تا سقف ۵۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد در چهار روستای کاشمر اجرایی می‌شود که یکی از این روستاها، روستای عارف آباد می‌باشد، عنوان کرد: در ادامه اقدامات سال گذشته در زمینه لایروبی قنات روستا هر اقدامی که نیاز است درادامه روند تقویت و لایروبی قنات انجام شود از سوی جهاد کشاروزی و مشارکت اهالی صورت پذیرد.

وی با تاکید بر استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری در سطح روستاها تصریح کرد: از محل طرح‌ها جهاد کشاروزی با مشارکت اهالی و مالکین یکی از چاه‌های آب کشاروزی طرح لوله‌گذاری باغات و مزارع از سوی جهاد کشاروزی انجام خواهد شد.

فرماندار کاشمر همچنین در این نشست با ارتباط تلفنی با اعلایی مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی در خصوص مشکلات منابع آب روستا و چاه‌های کشاروزی روستا گفتگو کرد و مدیرعامل آب منطقه‌ای استان در خصوص رفع مشکلات فراروی روستا قول مساعد داد.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 13