فرماندار کاشمر: بانک‌های عامل نباید در پرداخت تسهیلات با مراجعین سخت گیری کنند
فرماندار کاشمر: بانک‌های عامل نباید در پرداخت تسهیلات با مراجعین سخت گیری کنند

فرماندار شهرستان کاشمر گفت: بانک‌های عامل نباید در پرداخت تسهیلات به ویژه تسهیلات ازدواج با مراجعین سخت گیری کنند و درخصوص ارائه تضامین طبق دستورالعمل بانک مرکزی بدون افراط و تفریط عمل نمایند.

به گزارش اختر شرق؛ مسلم ساقی فرماندار شهرستان کاشمر در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها با تاکید بر اینکه افزایش مطالبات در بانک‌ها نباید مانعی برای کاهش پرداخت تسهیلات و ارائه خدمت شود، عنوان کرد: بانک‌های عامل نباید در پرداخت تسهیلات به ویژه تسهیلات ازدواج با مراجعین سخت گیری کنند و درخصوص ارائه تضامین طبق دستورالعمل بانک مرکزی بدون افراط و تفریط عمل نمایند.

وی با اشاره به وضعیت و شرایط کشور و جامعه و آسیب‌ها و مشکلات معیشتی و اقتصادی و روحی و روانی مردم ناشی از کرونا بر لزوم داشتن صعه صدر گفتگو، اقناع‌سازی و راهنمایی و تکریم مراجعین تاکید نمود.

فرماندار با تقدیر از زحمات کارکنان شبکه بانکی در شرایط کرونا گفت: وضعیت شهرستان به وضعیت زرد تغییر نموده ولی این شرایط شکننده می‌باشد و از آنجائیکه بانک‌ها از محل‌های پرخطر شیوع و ابتلا به ویروس کووید ۱۹ می‌باشند باید اقدامات و بسترهای لازم برای تقویت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور جلوگیری از ابتلای کارکنان شعب بانکی و مراجعین به ویروس کرونا انجام شود.

ساقی تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی در جهت جذب و پرداخت تسهیلات بانکی و رفع مشکلات جامعه مخاطب خود باید و با مدیران شعب بانک‌ها تعامل و ارتباط موثرتری داشته باشند.

فرماندار با تاکید براینکه باید تسهیلات تکلیفی شهرستان از سوی بانک‌ها پرداخت شود، عنوان کرد: گزارش مصارف و منابع بانکی در شهرستان باید در جلسه آینده ارائه شود تا علل کاهش و یا خروج منابع بانکی مشخص و برنامه ریزی شود تا منابع بانکی در حوزه شهرستان در راستای سرمایه‌گذاری و توسعه منطقه سپرده‌گذاری شود.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های شهرستان کاشمر با گلایه از اینکه رتبه شهرستان در پرداخت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا از متوسط استانی پایین‌تر است، تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان این عملکرد قابل قبول و مورد رضایت نیست و باید ظرف مدت ده روز وضعیت پرونده‌های در دست اقدام در این بخش بررسی و تکلیف هر پرونده مشخص و مشکلات احصا و پیگیری شود.

فرماندار کاشمر با تاکید بر اینکه باید مصوبات دولت در خصوص امهال تسهیلات بانکی به جامعه مخاطب اطلاع‌رسانی شود بر لزوم ارتباط موثر و بیشتر مدیران بانکی با خبرنگاران واصحاب رسانه شهرستان تاکید کرد.

ساقی همچنین خواستار توسعه بانکداری الکترونیک و ارائه خدمات بانکی به مشتریان در بستر الکترونیک و اطلاع‌رسانی بیشتر در زمینه خدمات اینترنتی و الکترونیکی بانک‌ها شد.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 60