فرماندار کاشمر: افزایش ۲۰۰ درصدی کشفیات مواد مخدر توسط نیروی انتظامی نسبت به سال گذشته
فرماندار کاشمر: افزایش ۲۰۰ درصدی کشفیات مواد مخدر توسط نیروی انتظامی نسبت به سال گذشته

فرماندار کاشمر گفت: کشفیات مواد مخدر توسط نیروی انتظامی از ابتدای سال‌جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اختر شرق؛ جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با حضور صالحی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی در محل سالن همایش‌های فرمانداری شهرستان کاشمر برگزارشد.

مسلم ساقی فرماندار شهرستان کاشمر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای مبارزه با مواد مخدرگفت: با توجه به تغییر نگاه جامعه به فرد معتاد از حالت مجرم به یک فرد ناهنجار و بیمار رویکرد جلسات شورا در شهرستان علاوه بر اقدامات سخت افزاری، بکارگیری همزمان اقدامات نرم افزاری بوده است.

فرماندار کاشمر ناامن‌سازی فضا برای قاچاقچیان از طریق ایست و بازرسی، دستگیری توزیع کنندگان، اجرای طرح‌های پاکسازی، فعالیت کمپ‌ها و کلینیک‌های ترک اعتیاد از اهم اقدامات در حوزه در حوزه سخت افزاری بیان داشت.

وی افزود: این اقدامات هر چند لازم است ولی کافی نمی‌باشد.

تصریح کرد: در حوزه نرم افزاری نگاه ما فرهنگی است؛ کشفیات مواد مخدر توسط نیروی انتظامی از ابتدای سال‌جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

ساقی بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تعداد چهار جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با ۱۴ مصوبه برگزار شده است که اهم اقدامات انجام شده در حوزه شناسایی و جمع آوری معتادین متجاهر، گشت مشترک در حوزه بازرسی از عطاری‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی در راستای پیشگیری از فروش برخی مواد ممنوعه برگزاری دوره‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی توسط دستگاه‌های فرهنگی برای اعضای جامعه هدف و بررسی رصد بازخورد دوره‌های آموزشی برگزار شده و استفاده از ظرفیت فضای مجازی در دوران پسا کرونا، ترغیب هیئت‌های ورزشی، سمن‌های فعال در امر ورزش و گروه‌های داوطلب نسبت به ایجاد فضای شور و نشاط با تشویق و تسهیل انجام ورزش‌های متنوع در سطح شهرستان بوده است.

فرماندار شهرستان کاشمر با تاکید بر ایجاد ایست و بازرسی در محورکاشمر به کوهسرخ و نیشابور برای ناامن شدن محور مذکور برای قاچاقچیان مواد مخدر، تصمیم گیری در استان یا در سطح ملی برای تغییرو اصلاح روند صدور مجوز کسب عطاری‌ها از حوزه اصناف به حوزه شبکه بهداشت و درمان برای نظارت تخصصی بیشتر را خواستار شد.

صالحی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه در معتاد شدن یک فرد دو عامل «دسترسی و تمایل» موثر است، گفت: در حال حاضر که مقدمات هر دو عامل در جامعه بنوعی فراهم است وظیفه ما برای پیشگیری و مبارزه بیشتر است.

وی افزود: در حوزه مواد مخدر کار زیادی انجام می‌شود ولی اثرپذیری ندارد که می‌طلبد عزم جدی با حضور همه ارکان نظام و انجام اقدامات در همه ابعاد با محوریت مردم در حوزه‌های پیشگیری، درمان، و مقابله صورت پذیرد.

صالحی با اشاره به اینکه در حوزه خرده فروشان ضعف قانون مشهود است، تصریح کرد: در این زمینه اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر در مجلس شورای اسلامی با تشدید مجازات خرده فروشان در دست اقدام است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی با بیان اینکه شرایط موجود، نیازمند عزم جدی، حرکت جهادی و مشارکت حداکثری همه ارکان دولتی عمومی و مردمی در امر مبارزه با مواد مخدر است، تاکید کرد: در حال تدوین طرحی هستیم تا درقالب یک برنامه منسجم وهمه جانبه که تمامی حوزه‌های مبارزه از پیشگیری، درمان، صیانت تا مقابله را شامل می‌شود از سطح کوچکترین واحدهای تقسیمات کشوری (محلات درشهرها و روستاها) با تقسیم کار وتعیین شرح وظایف هریک از بخش‌ها گام مهمی درجهت کاهش نرخ شیوع اعتیاد وسالم‌سازی محیط (محله، روستا) برداریم.

وی عنوان کرد: در این طرح که برگرفته از سند جامع مبارزه با مواد مخدر، سیاست‌های ابلاغی ستاد مبارزه با مواد مخدرریاست جمهوری توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در دست اقدام است با مشارکت برخی دستگاه‌های دولتی وعمومی و تشکل‌های غیر دولتی فعال در امر مبارزه با مواد مخدر، با هدف سالم‌سازی جامعه از سطح محلات و روستاهای استان، در مرحله اول از هر شهر یک محله و از هر بخش یک روستا بعنوان پایلوت اجرایی خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ دراین جلسه سرهنگ احمدی فرماندهی انتظامی شهرستان گزارشی از اقدامات انجام شده در شهرستان در خصوص پیشگیری و مبارزه با موادمخدر و نیازها و درخواست‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان را بیان نمود.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 6