فرماندار کاشمر: استفاده از ماسک و اقدامات پیشگیرانه در سطح شهر کاشمر نسبت به گذشته وضعیت خوب است
فرماندار کاشمر: استفاده از ماسک و اقدامات پیشگیرانه در سطح شهر کاشمر نسبت به گذشته وضعیت خوب است

فرماندار کاشمر گفت: براساس بازرسی و بازدید های میدانی استفاده از ماسک و اقدامات پیشگیرانه در سطح شهر کاشمر و ادارات نسبت به گذشته وضعیت خوب است ولی نیازمند حساسیت، توجه و رعایت بیشتر از سوی مردم ودستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش اختر شرق؛ فرماندار کاشمر درراستای ارزیابی اجرای پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از ادارات این شهرستان بازدید کرد.

مسلم ساقی فرماندار شهرستان کاشمر به همراه معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری و رئیس مرکز بهداشت کاشمر در بازدید سرزده از ادارات اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در ادارات را بررسی و ارزیابی نمود.

وی در بازدید از اداره پست کاشمر ضمن تاکید رعایت فاصله گذاری اجتماعی برلزوم استفاده از ماسک در ادارات توسط کارکنان و مراجعین و همچنین در فضاهای عمومی تاکید کرد.

فرماندار کاشمر با اشاره به افزایش بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان شهید مدرس نسبت به هفته های گذشته، عنوان کرد: اجرای فاصله گذاری اجتماعی و لزوم استفاده از ماسک از راههای اصلی پیگشیری از شیوع ویروس کروناست که براساس پروتکل های بهداشتی که بخشهای مختلف، اصناف در سامانه وزارت بهداشت تکمیل نموده اند لازم و اجباری است.

وی با بیان اینکه در راستای پیشگری و مقابله با کرونا در سطح ادارات و دستگاههای اجرایی استفاده از ماسک ،ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت و اجرای پروتکل بهداشتی، ضد عفونی فضاهای اداری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی الزامی است، مطرح کرد: براساس بازرسی و بازدید های میدانی استفاده از ماسک و اقدامات پیشگیرانه در سطح شهر کاشمر و ادارات نسبت به گذشته وضعیت خوب است ولی نیازمند حساسیت، توجه و رعایت بیشتر از سوی مردم ودستگاه‌های اجرایی است.

ساقی تصریح کرد: از اردیبهشت ماه تاکنون تیم های مشترک بازرسی ۵۷۲ مورد بازرسی از واحدهای مختلف در سطح شهرستان داشته اند که ۲۳۹مورد به تعزیرات معرفی و ۳۸ مورد تذکر کتبی داده شده است.

فرماندار کاشمر بیان کرد: در راستای اجرای مصوبه ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا گشت مشترک نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان از ادارات، اصناف و بخشهای مختلف بازدید می کنند و موارد عدم رعایت به‌صورت کتبی و طی صورتجلسه ای ابلاغ و گزارش روزانه به ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا  ارسال می شود.

ساقی گفت: درراستای مصوبات ستاد کرونا به ادارات ابلاغ شده است هر یک از کارکنان که مبتلا به کرونا شده است حتما با نظر پزشک در راستای تامین امنیت سلامت سایر کارکنان و مراجعین به مرخصی داده شود و در صورت عدم رعایت پروتکل ها با متخلفین طبق ضوابط و مقررات اداری برخورد شود.

رئیس ستاد پیشگیری ومقابله با کرونا شهرستان با بیان اینکه در حال حاضر استفاده از ماسک به عنوان یکی از راههای اصلی پیشگیری از کرونا اعلام شده است برلزوم استفاده از تمام ظرفیتها برای اطلاع رسانی در سطح شهرستان برای الزام استفاده از ماسک تاکید کرد.

لازم به ذکر است؛ فرماندار از اوقاف و امورخیریه، آموزش و پرورش و تامین اجتماعی کاشمر بازدید و نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی در این ادارات را بررسی و ارزیابی نمود.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 5