فرماندار و رئیس ستاد مدیریت کرونا تربت‌جام تأکید کرد: با برگزارکنندگان مجالس عروسی، عزاداری و سایر تجمعات، برخورد نظامی و قضایی می‌شود
فرماندار و رئیس ستاد مدیریت کرونا تربت‌جام تأکید کرد: با برگزارکنندگان مجالس عروسی، عزاداری و سایر تجمعات، برخورد نظامی و قضایی می‌شود

فرماندار، رئیس شورای تأمین و ستاد مدیریت کرونا در تربت‌جام با توجه به وضعیت قرمز و خطرناک ویروس کرونا گفت: متأسفانه به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح ادارات و جامعه شیوع بیماری کرونا شدت گرفته و همچنان شاهد جان باختن مردم براثر ابتلا به بیماری ویروس کرونا در شهرستان تربت‌جام هستیم.

به گزارش اختر شرق؛ مرتضی حمیدی در این باره عنوان کرد: وضعیت تربت‌جام از قرمزی به مرحله هشدار رسیده و خطرناک شده و برابر مصوبه ستاد مدیریت کرونا از امروز برگزاری کلیه مجالس عروسی، عزاداری و سایر تجمعات حتی در منازل ممنوع است و در صورت عدم رعایت با برگزارکنندگان این‌گونه مجالس برابر دستور دادستان، به‌شدت برخورد نظامی و قضایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کلیه تالارها، پارک‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تجمع مردمی به‌هیچ‌عنوان تا اعلام وضعیت زرد و سفید بازگشایی نخواهد شد و استفاده از ماسک در ادارات و ارباب‌رجوع اجباری است.

وی با اشاره به خستگی کادر پزشکی و درمانی خاطرنشان کرد: تا به کی مدافعان خط مقدم سلامت، جور عدم رعایت پروتکل‌های بهداشت فردی و اجتماعی مردم را تحمل کند، دیگر امکانات و تجهیزات جوابگو نیست و با کمبود ماسک و نیروی انسانی مواجه شده‌ایم و به‌روزهای بدتر از روزهای اول شیوع بیماری کرونا برگشته‌ایم لذا مردم باید رعایت کنند و بدون ماسک از منزل خارج نشوند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام هم با هشدار به مردم شهرستان مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشت فردی و اجتماعی تأکید کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۱۲ نفر آزمایش‌های آنان به بیماری کرونا مثبت شده و ۵۵۵ بیمار پس از بستری در بیمارستان بهبودیافته‌اند و متأسفانه ۴۷ بیمار تاکنون جان خود را ازدست‌داده‌اند و در حال حاضر تعداد ۳۴ بیمار در بخش کرونایی بیمارستان سجادیه تربت‌جام بستری هستند.

دکتر محمد افکار افزود: متأسفانه تاکنون تعداد ۱۱۵ نفر از کادر درمانی بیمارستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ایجاب می‌کند که مردم بحث ویروس کرونا را جدی بگیرند و با ماسک از منزل خارج شوند و با توجه به وضعیت منطقه، زدن ماسک اجباری است.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت هشدار در منطقه هر مکان اداری و غیر اداری که پروتکل‌های بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت نکند بایستی پلمپ شود.

وی با اشاره به پیک دوم و وحشتناک بودن ویروس کرونا خاطرنشان کرد: مردم بایستی بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند که با کمبود تخت، تجهیزات بیمارستانی، ماسک، نیروی انسانی و پرستار مواجه هستیم و لذا لازم است خیرین نیک‌اندیش، حوزه سلامت دانشکده علوم پزشکی را حمایت و پشتیبانی کنند.

خبرنگار: ابوالحسن صاحبی جهان‌آبادی

image_printچاپ مطلب

Visits: 7