فرماندار رشتخوار: مصوبات جلسه انجمن کتابخانه‌ها لازم اجراست
فرماندار رشتخوار: مصوبات جلسه انجمن کتابخانه‌ها لازم اجراست

فرماندار رشتخوار گفت: مصوبات جلسه انجمن کتابخانه‌ها لازم اجراست و از مهم‌ترین اهداف برگزاری این انجمن اتخاذ تصمیمات لازم جهت رفع مشکلات و نهادینه ساختن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است.

به گزارش اختر شرق؛ حسین باهوش در جلسه انجمن کتابخانه‌ها در جنگل تأکید کرد: ازنظر کمی و کیفی باید راه‌های جذب افراد به فرهنگ کتاب‌خوانی را شناسایی کنیم، یکی از دلایل اینکه افراد جامعه کمتر به سمت مطالعه می‌روند موضوع عدم استفاده صحیح از فضای مجازی و استفاده بیش‌ازحد از تلفن همراه است.

وی گفت: ازنظر کمی می‌توانیم دانش آموزان را تشویق به ثبت‌نام نیم‌بها و رایگان در کتابخانه‌ها کنیم و ازنظر کیفی می‌توان کتاب‌های کتابخانه‌ها را بروز کرد و کتاب‌های متناسب با نیاز جوانان و سایر اقشار در اختیار آنان قرارداد.

فرماندار رشتخوار اظهار کرد: ذائقه شناسی و نیازسنجی کنیم و کتاب‌هایی در اختیار مراجع قرار دهیم که با شرایط سنی افراد مطابقت لازم را داشته باشد. هرچقدر بتوانیم درزمینهٔ ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی تلاش کنیم به‌مراتب از آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های اخلاقی کاسته خواهد شد.

باهوش، پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها را الزام دانست و گفت: بحث پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها الزام قانونی است و بایستی اجرا شود و دلیلی برای عدم اجرای آن توسط شهرداری‌ها وجود ندارد.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 19