فرماندار رشتخوار مددجویان علاقمند به ایجاد اشتغال بهزیستی باید شناسایی شوند
فرماندار رشتخوار مددجویان علاقمند به ایجاد اشتغال بهزیستی باید شناسایی شوند

فرماندار شهرستان رشتخوار خواستار شناسایی مددجویان علاقمند به ایجاد اشتغال در بین مدد جویان بهزیستی شد.

به گزارش اختر شرق؛ خالقداد عرب در پی سفر پوریوسف مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی به شهرستان رشتخوار و دکتر فرداد مدیر بنیاد علوی با اشاره به توانمندی و اشتغال معلولین با بیان اینکه باید ضمن شناسایی آن افراد طرح‌های اشتغال زود بازده با مساعدت بنیاد علوی و اداره بهزیستی در اختیار آنان قرار گیرد، عنوان کرد: بحث احداث مسکن مددجویی بهزیستی با بررسی و نظارت ناظر فنی مورد تایید فرمانداری و همکاری بنیاد علوی و اداره بهزیستی شهرستان در اولویت قرار می‌گیرد و واحدهایی که برای تکمیل نیاز به منابع مالی دارند شناسایی و در جهت ساخت آن‌ها اقدام می‌شود.

عرب در بحث مشکلات حوزه درمان مددجویان بهزیستی که هزینه‌های ماهیانه بالایی برای خانواده‌های آنان دارد، تصریح کرد: قرارشده با انعقاد تفاهم نامه‌ای با بهداشت و درمان و استفاده از ظرفیت اداره کل بهزیستی، بنیاد علوی و خیرین شهرستان اقدامات پایداری در زمینه رفع مشکلات جامعه هدف بهزیستی انجام شود.

فرماندار رشتخوار درخصوص موضوع اهدای جهزیه به مددجویان تحت پوشش بهزیستی، عنوان کرد: با همکاری خیرین و اداره بهزیستی مددجویان دارای شرایط شناسایی شده‌اند و بعد از راستی آزمایی نهایی با مساعدت بنیاد علوی جهیزیه مدنظر در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

عرب با اشاره به استفاده معلولین از طرح پنل خورشیدی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان و پتانسیل‌های موجود در جهت توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی باید بررسی‌های لازم به منظور به صرفه بودن طرح صورت گیرد تا با احداث پنل‌های خورشیدی توسط اداره کل بهزیستی و با مساعدت بنیاد علوی درآمد پایدار برای خانواده معلولان ایجاد شود.

وی در خصوص درمان معلولین شهرستان مطرح کرد: در بحث مشکلات حوزه درمان مددجویان بهزیستی که هزینه‌های ماهیانه بالایی برای خانواده‌های آنان دارد قرارشده با انعقاد تفاهم نامه‌ای با بهداشت و درمان و استفاده از ظرفیت اداره کل بهزیستی، بنیاد علوی و خیرین شهرستان اقدامات پایداری در زمینه رفع مشکلات جامعه هدف بهزیستی انجام شود.

عرب، به توانمندی و اشتغال معلولین اشاره کرد و گفت: در حوزه اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی آنان که علاقمند به ایجاد اشتغال و درآمد پایدار هستند باید ضمن شناسایی آن افراد طرح‌های اشتغال زود بازده با مساعدت بنیاد علوی و اداره بهزیستی در اختیار آنان قرار گیرد.

فرماندار رشتخوار با بیان اینکه با توجه به اینکه ساخت مسکن مددجویی از مباحث مهم جامعه هدف بهزیستی است، خاطرنشان کرد: بحث احداث مسکن مددجویی بهزیستی با بررسی و نظارت ناظر فنی مورد تایید فرمانداری و همکاری بنیاد علوی و اداره بهزیستی شهرستان در اولویت قرار می‌گیرد و واحدهایی که برای تکمیل نیاز به منابع مالی دارند شناسایی و در جهت ساخت آن‌ها اقدام می‌شود.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 118