فرماندار رشتخوار: مبنای تصمیم‌گیری‌ها در هر جامعه‌ای آمار صحیح است
فرماندار رشتخوار: مبنای تصمیم‌گیری‌ها در هر جامعه‌ای آمار صحیح است

فرماندار رشتخوار گفت: مبنای تصمیم‌گیری‌ها در هر جامعه‌ای آمار صحیح است و اگر آمار درست نباشد، بسیاری از اهداف تحقق کامل پیدا نمی‌کند.

به گزارش اختر شرق؛ خالقداد عرب در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی، گفت: مبنای تصمیم‌گیری‌ها در هر جامعه‌ای آمار صحیح است و اگر آمار درستی در دسترس نباشد قطعاً تصمیمات و اهداف ما به بیراهه خواهد رفت و برنامه‌های مدنظر اجرایی نخواهد شد.

فرماندار رشتخوار در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از اهداف تحقق کامل پیدا نمی‌کند، بیان کرد: قطعاً عدم تحقق صددرصدی بعضی از اهداف در برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت، بحث آمار صحیح باشد.

عرب تأکید کرد: ما در رشتخوار بحث آمار را با یک حساسیت ویژه‌ای مدنظر داریم و از طرفی طبق قوانین کشور هر ۵ سال سرشماری نفوس و مسکن انجام می‌گردد و در این فاصله پنج‌ساله آمار و ارقام بروز می‌شود.

وی همچنین در ادامه جلسه بابیان اینکه دهیاران می‌توانند نقش مؤثری در اعلام آمار روستاها داشته باشند، اذعان داشت: از دهیاران عزیز شهرستان رشتخوار انتظار می‌رود که بحث آمار زادوولد و مرگ‌ومیر در روستاها را به‌صورت بروز به اداره ثبت‌احوال اعلام نمایند.

فرماندار رشتخوار تصریح کرد: یکسری مشکلات در حوزه ثبت‌احوال رشتخوار داریم و آن‌هم این بوده که آمار زادوولد در این شهرستان آمار واقعی نیست و به خاطر شرایط و موقعیت خاصی که این منطقه دارد و پراکندگی که در سطح شهرها و روستاهاست و همچنین هم‌جواری با دو شهرستان گناباد و تربت‌حیدریه باعث شده که تعدادی از زادوولدها در بیمارستان‌های این دو شهرستان اتفاق بیفتد و این مشکل باعث عدم وجود آمار دقیق در اداره ثبت‌احوال رشتخوار گردد.

وی در ادامه گفت: ما باید از ظرفیت بخشداری‌ها و شهرداری‌ها استفاده کنیم تا وظایف و رسالتی که در جایگاه شورای ثبت وقایع حیاتی بر ما تکلیف شده است را به‌درستی و به نحو شایسته انجام دهیم.

محمد صالحی رئیس اداره ثبت‌احوال رشتخوار در این جلسه گفت: مدت قانونی ثبت ولادت در اداره ثبت‌احوال ۱۵ روز و وفات ۱۰ روز می‌باشد و امیدواریم همکاری که اعضای این شورای در سال گذشته با اداره ثبت‌احوال داشته‌اند در سال جاری هم تداوم پیدا کند. وی بیان کرد: اداره ثبت‌احوال رشتخوار در سال گذشته ۱۰۳۵ مورد ولادت به ثبت رسانده که این آمار نسبت به سال ۹۷ اندکی کاهش پیداکرده است و این کاهش در کل کشور اتفاق افتاده و منوط به این شهرستان نیست.

وی ادامه داد: آمار وفات در سال گذشته ۲۳۸ مورد بوده و این آمار خوشبختانه نسبت به سال ۹۷ کاهش خوبی داشته است و آمار ازدواج در سال گذشته ۳۳۲ مورد بوده و در سال ۹۷ به ۳۴۸ مورد افزایش پیداکرده است ولی متأسفانه در بحث طلاق آمار افزایشی در سطح کشور مشهود است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 12