فرماندار رشتخوار: فشار خشکسالی‌ها و گرانی نهاد‌های دامی دامداران را به سمت نانوایی‌ها کشانده است
فرماندار رشتخوار: فشار خشکسالی‌ها و گرانی نهاد‌های دامی دامداران را به سمت نانوایی‌ها کشانده است

فرماندار شهرستان رشتخوار گفت: کاهش شدید بارندگی و خشکسالی سخت امسال و گرانی نهادهای دامی باعث هجوم دامداران به نانوایی‌ها شهرستان رشتخوار است.

به گزارش اختر شرق؛ خالقداد عرب در جلسه شورای اداری شهرستان رشتخوار با تاکید بر نظارت مدیر اداره صمت بر وضعیت نانوایی‌های سطح شهرستان در این خصوص و کیفیت نان شهروندان، عنوان کرد: جهاد کشاورزی شهرستان برای تامین نهاد‌های دامی با قیمت مناسب تلاش کند که دیگر دامدار از نان که رزق اصلی مردم هست برای دام استفاده نکند.

عرب با اشاره به این که خشکسالی‌های سال جاری گفت: خشکسالی، آستانه تحمل مردم را کم کرده، از روسای بانک‌ها و ادارات دولتی رشتخوار خواستار رعایت حال دامداران و کشاورزان در تامین نیاز‌های این قشر از جمله تمدید و دادن وام و… به آنان شد.

وی گفت: کشاورزان رشتخوار حدود ۹۰ درصد که اکثرا خرده مالک هستند با ۴۰ تا ۵۰ درجه گرما و شش ماه خاموشی چاه موتور‌های کشا ورزی، امسال باعث کاهش تولیدات کشاورزی در شهرستان هستیم و آب منطقه‌ای با درک این قشر باید همکاری خود را با کشاورزان بیشتر نماید.

عرب از روسای ادارات شهرستان خواست در بحث انتخابات سال جاری تمام وسائط نقلیه خود را در اختیار ستاد انتخابات شهرستان قرار دهند.

فرماندار رشتخوار از همکاری مجموعه‌های معدن سنگان و فولاد امین آباد رشتخوار در بحث تامین بسته‌ای بهداشتی و معیشتی و سبد غذایی به قشر محروم رشتخوار تقدیر کرد.

فرماندار رشتخوار با اشاره به از بین رفتن زیر ساخت‌ها راه و افزایش تصادفات در محور رشتخوار به تربت حیدریه وخواف خواستار تسریع در اجرای عملیات احداث چهار بانده شدن محور رشتخوار به تربت حیدریه و خواف شد.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 63