فرماندار خلیل آباد: طرح «هر بخش یک روستای مقاوم» در خلیل‌آباد اجرایی می‌شود
فرماندار خلیل آباد: طرح «هر بخش یک روستای مقاوم» در خلیل‌آباد اجرایی می‌شود

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه طبق توافقاتی که با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شده باید هر بخش از شهرستان در سال ۹۹ باید یک روستای مقاوم داشته باشد، گفت: هر روستایی که اعلام آمادگی کند اقدامات مقاوم سازی در این روستا آغاز می شود.

به گزارش اختر شرق؛ ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد در نشست با دهیاران ششطراز که در سالن اجتماعات بخشداری برگزار شد، اظهار کرد: جهش تولید باید در بستر مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی نهادینه شود و استارت این کار از سال آینده زده شده است.

وی با بیان اینکه روستای جابوز در سال گذشته به عنوان روستای پایلوت بخش ششطراز در طرح مثلث توسعه اقتصادی انتخاب شد و امروز با جرأت می توانم بگویم که جابوز یک روستای بدون بیکار است، خاطرنشان کرد: بخش فرهنگی مثلث توسعه باید در کنار بخش اقتصادی حرکت کند و توسعه داشته باشد و نباید از آن غفلت کنیم.

فرماندار خلیل آباد با تاکید بر اینکه نشستی با حضور مدیران کل برای حل مشکل خرید کشمش انجام می شود و امیدواریم راه حلی برای این موضوع در نظر گرفته شود، تصریح کرد: امروزه از برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، هیچ نقطه ای بدون برق و آب و جاده بدون آسفالت در سطح شهرستان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه طبق توافقاتی که با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شده باید هر بخش از شهرستان در سال ۹۹ باید یک روستای مقاوم داشته باشد، اذعان کرد: یکی از کارکردهای دهیاری ها و شوراهای اسلامی ورود به بخش مقاومت سازی است و هر روستایی که اعلام آمادگی کند اقدامات مقاوم سازی در این روستا آغاز می شود.

قاسم پور با بیان اینکه هر روستا باید بتواند در راستای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی یک معین اقتصادی داشته باشد و صندوق های خرد محلی در هر روستا شکل گیرد، عنوان کرد: دانش استفاده از سرمایه های مادی هر روستا برای نگهداری سرمایه های اجتماعی باید در بین افراد ترویج پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه ۱۷ میلیارد تومان از محل سامانه کارا و ۱۳ میلیارد تومان از محل کمیته امداد در راستای اشتغال به شهرستان تزریق شده است و بازرسی های لازم از واحد های تولیدی که تسهیلات دریافت کرده اند به صورت دوره ای انجام می شود، تشریح کرد: نقطه قرمز پرداخت تسهیلات انحراف از هدف تسهیلات است و به هیچ وجه اجازه انحراف در شهرستان نخواهیم داد.

خبرنگار: محدثه صفری

image_printچاپ مطلب

Visits: 16