فرماندار خلیل‌آباد: حفاظت از محیط‌زیست و اجزاء تشکیل‌دهنده آن به نفع مردم است / تخریب محیط‌زیست عامل وقوع سیل‌های ویرانگر سال‌های گذشته است
فرماندار خلیل‌آباد: حفاظت از محیط‌زیست و اجزاء تشکیل‌دهنده آن به نفع مردم است / تخریب محیط‌زیست عامل وقوع سیل‌های ویرانگر سال‌های گذشته است

فرماندار خلیل‌آباد بابیان اینکه وقوع سیل‌های ویرانگر در دو سال گذشته ازجمله آسیب‌هایی است که به علت تخریب محیط‌زیست دامن‌گیر انسان‌ها شده است، گفت: حیات انسان وابسته به محیط‌زیست است و ما باید از اجزاء تشکیل‌دهنده آن به‌طور کامل حفاظت و صیانت کنیم و این در درجه اول به نفع خود مردم است.

به گزارش اختر شرق؛ ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل‌آباد در دیدار با کارکنان حفاظت محیط‌زیست خلیل‌آباد که به مناسبت هفته محیط‌زیست در دفتر فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: محیط‌زیست فقط مختص انسان‌ها نیست بلکه متعلق به همه موجودات زنده است.

وی بابیان اینکه متأسفانه بشر با دخالت در چرخه محیط‌زیست و بهره‌برداری‌های بیش‌ازاندازه، صدمات جدی به آن وارد کرده است و هم‌اکنون نیز خود از آسیب‌های آن در امان نیست، خاطرنشان کرد: وقوع سیل‌های ویرانگر در دو سال گذشته ازجمله آسیب‌هایی است که به علت تخریب محیط‌زیست دامن‌گیر انسان‌ها شده است.

فرماندار خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه باید برای اقدامات اصلاحی و آگاهی بخشی لازم تشکل‌های محیط زیستی را در شهرستان فعال کنیم، تصریح کرد: یکی از وظایف محیط‌زیست اصلاح شرایط زیست‌محیطی به‌منظور داشتن جامعه‌ای سالم و عاری از عوامل زیست‌محیطی است که دولت نیز از آن حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه لازم است با کمک تشکل‌های زیست‌محیطی تمام تلاش خود را برای حفظ و اصلاح شرایط انجام داده و تقویت و حفاظت از محیط‌زیست باید در دستور کار همه دلسوزان قرار گیرد، اذعان کرد: حیات انسان وابسته به محیط‌زیست است و ما باید از اجزاء تشکیل‌دهنده طبیعت، جانوران و گیاهان به‌طور کامل حفاظت و صیانت کنیم و این در درجه اول به نفع خود مردم است.

قاسم پور در ادامه بر لزوم اطلاع‌رسانی در حوزه محیط‌زیست تأکید کرد و افزود: اداره محیط‌زیست می‌تواند با اطلاع‌رسانی عواقب تخریب طبیعت در راستای آگاهی‌ بخشی و افزایش علاقه‌مندی مردم به حفظ محیط‌زیست نقش مهمی ایفا کند.

خبرنگار: محدثه صفری

image_printچاپ مطلب

Visits: 2