فرماندار تربت جام: سلامت مردم اولویت اول است
فرماندار تربت جام: سلامت مردم اولویت اول است

فرماندار تربت جام گفت: اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان در ایام محرم بر مسائل بهداشتی دقت و نظارت بیشتری داشته باشند.

فرماندار تربت جام گفت: اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان در ایام محرم بر مسائل بهداشتی دقت و نظارت بیشتری داشته باشند.

به گزارش اختر شرق؛ مرتضی حمیدی در سومین کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان تربت جام ضمن تسلیت ایام سوگواری و عزاداری ابا عبدالله حسین ع گفت : در مورد پذیرایی از هیئت ها در حسینیه ها، مساجد ، خیابانها ، منازل و… مسائل بهداشتی به خوبی رعایت شود و دستگاههای اجرایی مربوطه با رویکرد پیشگیری و مراقبت بیشتر، نظارتهای بهداشتی را با هماهنگی و همکاری لازم با دانشکده علوم پزشکی تربت جام داشته باشند.

وی ضمن تشکر از دانشکده علوم پزشکی از برگزاری جلسه با محورهای متناسب با شرایط جامعه، سلامت مردم را از مهمترین مقوله های مورد توجه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانست و افزود: سلامت مردم در اولویت اول امور قرار دارد در این مورد هرگونه کم کاری و سهل انگاری از هیچ فردی قابل قبول نخواهد بود بخشداران بر موضوع نظارت هیئت های مذهبی در ایام محرم و موضوع کلر سنجی اب روستایی دقت و نظارت بیشتری داشته باشند.

فرماندار تربت جام گفت : اگرکم توجهی صورت گیرد و مشکل و آلودگی در اطعام مردم بوجود آید همه ما گرفتار می شویم و باید از الان تدابیر لازم اتخاذ شود.

مرتضی حمیدی تصریح کرد: به دنبال رفع مشکلات و چالش های اب روستایی موفق شدیم مبلغ هشت میلیارد تومان اعتبار برای اب روستایی اتخاذ کنیم تا بتوانیم مشکلات و چالش های آب روستاهای جامرود ،چشمه گل ، بشیر اباد و قلعه گک وغیره را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: تعداد ۶۵ روستای شهرستان تربت جام از اب سالم برخوردار نمی باشد و این امار قابل قبولی نیست البته بیشتر این روستاها زیر۵۰ خانوار جمعیت دارند وتلاش داریم مشکلات روستاهای بالای ۵۰ خانوار را به صفر برسانیم .

فرماندار با اشاره به پروژه مهر و بازگشایی مدارس در زمینه تغذیه مدارس بیان کرد: دست اندرکاران تغذیه مدارس دقت کنند اجناسی که ممنوعیت فروش دارد مانند سوسیس، کالباس، نوشابه و … با بازدید های مستمراز آموزشگاه ها از فروش موارد غیر بهداشتی پیشگیری کنند.

در ادامه جلسه دکتر محمد افکار ریاست دانشکده علوم پزشکی تربت جام با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان و تذکرات بهداشتی و امنیت غذایی گفت: سومین جلسه سلامت و امنیت غذایی با محوریت پیش بینی تمهیدات بهداشتی ویژه ایام عزاداری ابا عبدالله حسین (ع) با تاکید بر روزهای عاشورا و تاسوعا، بررسی کیفیت و سالم سازی نتایج کلر سنجی آب شرب شهری و روستایی و پیش بینی تمهیدات بهداشتی مدارس و پایگاههای تغذیه سالم در استانه بازگشایی مدارس می باشد.

وی ادامه داد: باید در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی وضعیت بهداشتی شهروندان تلاش کنیم و برای تحقق این امر، اهتمام و تعامل شهروندان نیز بسیار موثر و سودمند خواهد بود.

افکار با بیان اینکه هماهنگی لازم بین دستگاههایی که می خواهند در برنامه های پذیرایی ایام محرم فعالیت داشته باشند ایجاد شود و بانیان ایستگاههای صلواتی شناسنامه دار باشند، گفت: هیچ گونه محدودیتی برای برپایی ایستگاههای صلواتی وجود ندارد و علاقمندان می توانند با اخذ مجوز در این زمینه فعالیت داشته باشند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام خاطرنشان کرد :درایام ماه محرم و صفر اکیپ های بازرسی به صورت شبانه روزی ازمراکز تهیه، طبخ و توزیع نذورات بازدید می کنند تا مشکل امنیت غذایی برای عزاداران پیش نیاید.

افکار عنوان کرد: هدف ما این است که غذای سالم و با کیفیت به دست دانش آموزان برسد و ملاک کار گروه سلامت و امنیت غذایی در مورد تغذیه سالم مفاد دستورالعمل و بخشنامه ارسالی از وزارت اموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان است که در مورد خوراکی ها و غذاهای مجاز و شرایط نگهداری مواد غذایی توضیحات لازم را دارد.

وی تصریح کرد : برای مواد غذایی پخته شرایط آشپزخانه را تعریف کرده و بهداشت محیط و مکان، طراحی و معماری، تجهیزات داخلی، از نظر ایمنی و فنی توضیح لازم را داده است.

در ادامه این جلسه اعضا کارگروه به منظور بررسی مسائل و مشکلات بهداشتی موجود در سطح شهرستان و ارائه راهکارهای مناسب جهت حل مسائل این حوزه به بحث و گفتگو پرداختند و راهکارهایی توسط اعضاء حاضر در جلسه به منظور ارتقاء سطح بهداشت و سلامت و ایجاد امنیت غذایی شهرستان ارائه شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 7