فرماندار تایباد: ۸۳ شعبه اخذ رای در شهرستان تایباد پیش بینی شده است
فرماندار تایباد: ۸۳ شعبه اخذ رای در شهرستان تایباد پیش بینی شده است

فرماندار تایباد گفت: تعداد شعب اخذ رای شهرستان تایباد با رویکرد سلامت مردم و بسترسازی مشارکت، ۸۳ شعبه در شهرستان پیش بینی شده است که ۵۶ شعبه برای بخش مرکزی و ۲۷ شعبه برای بخش میان ولایت است؛ تعداد ۳۰ شعبه شهری و ۵۳ شعبه روستایی است که از این تعداد ۱۰ شعبه سیار است و ۷۳ شعبه ثابت است.

به گزارش اختر شرق؛ نشست خبری محسن سیاح، فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان تایباد، در محل فرمانداری تایباد برگزار شد.

رئیس ستاد انتخابات تایباد با بیان اینکه خبرنگاران بازوی قدرتمندی هستند که می‌توانند در کنار عوامل اجرایی به برگزاری انتخابات سالم با حضور حداکثری کمک نمایند، عنوان کرد: با توجه به شرایط کرونا و ازدحام در شعبه‌های اخذ رای، مشکلاتی پیش رو دارد که امنیت و آرامش روانی شهروندان را هدف قرار داده است. باید به دنبال ساز و کاری باشیم که حضور خبرنگاران در شعب مختلف باعث ازدحام و شلوغی در یک حوزه خاص نشود.

وی ادامه داد: اشتراک‌گذاری اخبار بین خبرنگاران مختلف می‌تواند از تجمع، پیشگیری به عمل آید و اخبار در اسرع وقت به خبرگزاری‌ها منتقل شود.

سیاح گفت: تعداد شعب اخذ رای شهرستان تایباد با رویکرد سلامت مردم و بسترسازی مشارکت، ۸۳ شعبه در شهرستان پیش بینی شده است که ۵۶ شعبه برای بخش مرکزی و ۲۷ شعبه برای بخش میان ولایت است. تعداد ۳۰ شعبه شهری و ۵۳ شعبه روستایی است که از این تعداد ۱۰ شعبه سیار است و ۷۳ شعبه ثابت است.

وی در خصوص تعداد روستاهای شورای پنج نفره، گفت: شش روستا در مرکزی و شش روستا در بخش میان ولایت با ۱۳۵ کرسی شورای مناطق روستایی است که از این تعداد ۷۸ کرسی در بخش مرکزی و مابقی در بخش میان ولایت است.

فرماندار تایباد با بیان اینکه تعداد کل ثبت نام کنندگان روستایی ۲۷۸ نفر هستند، در بخش مرکزی شش داوطلب و در بخش میان ولایت هم پنج بانوی داوطلب ثبت کردند، تصریح کرد: روستای بیدک در میان ولایت به حد نصاب ۲۱ خانوار ساکن در روستا نرسیده است.

سیاح با بیان این مطلب که ۹۳ درصد داوطلبان مناطق شهری تایید صلاحیت شدند، مطرح کرد: در انتخابات شورای شهر ۸۳ نفر ثبت نام کردند که ۱۱ نفر انصراف دادند، هفت نفر رد صلاحیت و ۶۶ نفر تایید صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: در مجموع در تایباد ۴۲ نفر، مشهدریزه ۱۴ نفر و کاریز ۱۰ نفر تایید صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات تایباد بیان کرد: برای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی با هماهنگی‌هایی که با دستگاه قضایی شهرستان انجام شد، جلساتی پیش بینی شده است که با نامزدها بزودی برگزار خواهد شد. همچنین در سه گام پیش از انتخابات، روز اخذرای و پس از انتخابات بر اساس قانون ملاحظات لازم انجام می‌پذیرد.

سیاح در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص تبلیغات هم ستاد کرونای استان و هم ستاد ملی شیوه نامه‌های مشخصی برای ایام‌تبلیغات ابلاغ کرده است که در جلساتی توجیهی و کارگاهی با عوامل برگزاری و نامزدها خواهیم داشت، اعلام خواهد شد تا دغدغه‌ای برای موضوع کرونا در شهرستان نباشد.

خبرنگار: ویدا حنفی

image_printچاپ مطلب

Visits: 57