فرماندار تایباد از ۵۰ طرح اقتصادی در منطقه ویژه این شهرستان خبر داد
فرماندار تایباد از ۵۰ طرح اقتصادی در منطقه ویژه این شهرستان خبر داد

فرماندار شهرستان تایباد گفت: ۵۰ طرح اقتصادی در منطقه ویژه طراحی شده است که بزودی در خصوص طرح های توسعه اقتصادی منطقه ویژه اطلاع‌رسانی های‌ لازم انجام خواهد شد.

فرماندار شهرستان تایباد گفت: ۵۰ طرح اقتصادی در منطقه ویژه طراحی شده است که بزودی در خصوص طرح های توسعه اقتصادی منطقه ویژه اطلاع‌رسانی های‌ لازم انجام خواهد شد.

به گزارش اختر شرق؛ محسن سیاح، فرماندار شهرستان تایباد در جمع نمازگزاران مسجد جامع احناف با گرامی داشت یاد شهدای دولت به ویژه شهید رجایی و شهید باهنر و تبریک هفته دولت، گفت: رهبری خردمندانه معمار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، اتحاد ملت بزرگ ایران و ایثارگری شهیدان این خاک و بوم باعث پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی گفت: امروز بر پایه همین سه اصل ما ملتی هستیم که تمام قد در برابر همه دشمنان ایستادگی کردیم، اگرچه برای ملت ما همه گزینه ها را به کار بردند، اما خوشبختانه بر پایه همین سه اصل، هم کارنامه درخشانی داریم و هم الگوی مناسبی برای همه ملت ها هستیم.

فرماندار تایباد گفت: ما هرگز زیر بار زور نخواهیم رفت و تحریم های ناجوانمردانه را با صبر و استقامت، تحمل و با تفکرات و انگیزه جوانانمان، به فرصت تبدیل کردیم.

وی به واکنش قدرتمندانه نیروی دریایی سپاه در سال جاری در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز اشاره کرد و گفت: واکنش های صریح، سریع و قدرتمندانه نیروهای مسلح ما علی الخصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ضمن اثبات توان دفاعی کشورمان، ثابت کرد هیچ چیز نمی تواند مانع پیشرفت کشور عزیز ما باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان به برنامه های هفته دولت در تایباد اشاره کرد و اظهار داشت: در هفته دولت به همت شما مردم شریف و همکاری مدیران دستگاه های اجرایی ۸۵ پروژه با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۱۰ نفر به بهره برداری رسید، همچنین شش پروژه دیگر نیز کلنگ زنی شد.

وی آب شرب را مهمترین مشکل شهرستان برشمرد و گفت: در اعتبارات سال جاری شهرستان، سهم قابل ملاحظه ای به تامین آب شرب شهری و روستایی که نیاز اساسی ماست، اختصاص دادیم.

فرماندار تایباد مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی خراسان رضوی، ابتکار رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی را یک طرح فوق العاده در حوزه اقتصادی برشمرد و گفت: در راستای الگوی مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی، برنامه هایی در دستور کار داریم که با ابتکار عمل و خلاقیت استاندار محترم و حمایت تمامی ارکان نظام، چشم انداز خوبی برای آینده دیده می شود.

وی افزود: در سه ماهی که توقیق خدمت گذاری در تایباد حاصل شده است برنامه های مختلفی طراحی و اجرا کرده ایم. علاوه بر فعالیت هایی که در حوزه کشاورزی و دامپروری به عنوان پیشران توسعه اقتصادی شهرستان دنبال شده است، در حوزه صنعتی، معدنی و گردشگری نیز برنامه های متعددی را پیگیری کرده ایم.

وی افزود: یک کار ویژه دیگر برای تقویت معیشت مردم تایباد نیز در دست کار داریم، موضوع سوخت مرزنشینان، که بنا داریم توسعه دهیم تا همه از آن استفاده کنند، خبر‌خوب ما این است که با آخرین پیگری هایی که انجام داده ایم، سهمی برای شهرستان از محل فروش و صادرات سوخت گرفته ایم که ان شالله مردم عزیز ما در این خصوص سهیم خواهند شد.

سیاح گفت: در بخش آب و خاک امروز به لطف امنیتی که سربازان غیور ما با اتکا به خداوند متعال ایجاد کرده اند، بنا داریم ممنوعیت های مناطق مرزی را به محدودیت تبدیل کنیم، تا بتوانیم از منابع آب و خاک این مناطق به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی گفت: بحث سوم، توسعه منطقه ویژه و راه اندازی فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی دوغارون که خواسته همه مردم است در دستور کار است. برای تحقق این سه محور به دنبال ساز و کاری بودیم تا همه مردم‌ را در آن سهیم کنیم، بنابراین جای خالی یک تعاونی توسعه عمران را احساس کردیم، لذا ایجاد ساز و کار مربوطه را در دستور کار داریم تا همه ی مردم شهرستان سهیم باشند.

فرماندار تایباد گفت: جا دارد از امام جمعه محترم اهل سنت شهرستان، جناب مولانا توکلی، تقدیر کنم که همیشه همکار و همراه ما هستند علی الخصوص در همین موضوع مورد بحث که از پیشگامان بودند.

وی اظهار کرد: معین اقتصادی ما، گام اول که شناسایی جامعه هدف بود را انجام داده است و گام های بعدی نیز در حال برداشته شدن است.

وی گفت: ۵۰ طرح اقتصادی در منطقه ویژه طراحی شده است که بزودی در خصوص طرح های توسعه اقتصادی منطقه ویژه اطلاع‌رسانی های‌ لازم انجام خواهد شد.

سیاح در پایان بیمارستان جدید تایباد را نیاز اساسی شهرستان برشمرد و گفت: یکی از مطالبات اصلی و اساسی مسئله بیمارستان است، با تاکیدات و پیگیری های انجام شده زمین مناسب پیش بینی و دو نقطه پیشنهادی تایید شد و ان شالله بزودی مراحل کار دنبال خواهد شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2