غربالگری کرونایی ۲۷۴۳۰ مسافران ورودی به مبادی مرزی استان خراسان رضوی
غربالگری کرونایی ۲۷۴۳۰ مسافران ورودی به مبادی مرزی استان خراسان رضوی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح کنترل کرونا در مبادی مرزی استان تا ۳۱ اردیبهشت، گفت: از ۲۵ اسفند ماه تا۲۲فروردین ماه امسال، ۲۷۴۳۰ نفر مسافر غربالگری شدند که از این میان ۱۱۱۲ نفر مشکوک به کرونا شناسایی شدند.

به گزارش اختر شرق؛ دکترسید مجتبی احمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی در این باره عنوان کرد: طرح کنترل کرونا در مبادی مرزی استان از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت ماه با حضور ۶۱ نفر از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در قالب ۲۲ تیم عملیاتی ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه با توجه به شرایط بیماری کرونا، نوروز امسال همانند سال گذشته طرح راهنمای مسافران نوروزی اجرا نشد، مطرح کرد: ۳۳ پایگاه عیدانه در خراسان رضوی فعال است که از این تعداد ۲۶ پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری، پنج پایگاه موقت و دو پایگاه مراقبت بهداشتی مبادی مرزی برای خدمات‌رسانی احتمالی به مسافران فعال است.

احمدی، با اشاره به اجرای طرح کنترل کرونا در مبادی مرزی در مرز گمرک دوغارون تایباد و فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، گفت: از ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۹ تا ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۰ تعداد ۲۷۴۳۰ نفر از این دو مرز وارد مشهد شدند که همگی در این دو پایگاه تب‌سنجی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون در قالب این طرح از مسافران ورودی مرز دوغارون در تایباد و نیز فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، ۵۲۹مورد تست اولیه کرونا و تعداد ۸۳۰ مورد تست pcr انجام شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 70