عزم و اراده جدی شهرستان تایباد برای مبارزه با قاچاق کالا
عزم و اراده جدی شهرستان تایباد برای مبارزه با قاچاق کالا

جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان تایباد در محل دفتر فرمانداری برگزار شد.

جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان تایباد در محل دفتر فرمانداری برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ محسن سیاح فرماندار شهرستان تایباد در این جلسه گفت: شهرستان تایباد عزم و اراده جدی برای مبارزه با قاچاق کالا دارد و یکی از اولویت‌های کاری شهرستان در طرح ساماندهی مرز دوغارون، مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، ضمن آنکه توزیع عادلانه درآمد متناسب با نیازهای شهرستان از برنامه‌های دیگر فرمانداری تایباد است.

رئیس شورای تأمین شهرستان تایباد با اعلان این خبر که مطالعه طرح ساماندهی وضعیت موجود از پاسگاه ۱۷ شهریور تا مرز آغازشده است،‌ گفت: صبح امروز جلسه اولیه این برنامه برگزارشده است. یکی از برنامه‌های ما، ثبت اطلاعات و شناسنامه‌دار کردن تمامی افرادی است که از پاسگاه ۱۷ شهریور به سمت مرز حرکت می‌کنند، است.

وی در خصوص موضوع عدم رعایت مقررات حمل‌ونقل عمومی کشور توسط خودروهای افغانستانی گفت: خودروهای سنگین ورودی به کشور باید قوانین داخلی جمهوری اسلامی ایران را رعایت کنند، علی‌الخصوص در مواردی مانند چراغ‌خطر عقب و سلامت‌محورهای خودروها که مستقیماً با امنیت خودروهای دیگر در جاده‌ها مرتبط است.

فرماندار شهرستان تایباد شرکت نفت را مکلف کرد تا گزارش تحلیلی و جامع همراه با پیشنهادهایی برای به حداقل رساندن قاچاق سوخت ارائه دهد و سازمان همیاری‌ها هم باید نسبت به تأمین سوخت موردنیاز در مرز دوغارون اقدام کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان تایباد اظهار امیدواری کرد تا با عملیاتی شدن طرح ساماندهی مرز دوغارون، بسیاری از موضوعات مطرح در مرز مرتفع خواهد شد. در طرح ساماندهی، همه بزهکاری‌های افراد مسئول و متفرقه کنترل می‌شود و می‌تواند به رفع بزهکاری‌ها در مرز کمک کند و همچنین قاچاق سوخت را به حداقل رساند.

طرح ساماندهی مرز دوغارون از ابتکارات فرماندار شهرستان تایباد است که از برنامه‌های اصلی وی نیز هست. مطالعه طرح ساماندهی مرز دوغارون آغازشده است.

مرز دوغارون، یکی از مهم‌ترین ‌مراکز اقتصادی استان خراسان رضوی و تنها دروازه ورودی به کشور است که روزانه حدود سه تا چهار هزار نفر در این مرز تردد می‌کنند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4