«عثمان محمدپرست» استاد موسیقی مقامی خراسان رضوی سفیر مدرسه‌سازی شد
«عثمان محمدپرست» استاد موسیقی مقامی خراسان رضوی سفیر مدرسه‌سازی شد

نشان سفیر مدرسه‌سازی با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به استاد «عثمان محمدپرست» اهدا شد.

به گزارش اختر شرق؛ نشان سفیر مدرسه‌سازی با حضور فاطمه مهاجرانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور، محمدرضا جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و ابوالقاسم بابائی سرپرست اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی، به استاد عثمان محمدپرست، هنرمند برجسته و استاد موسیقی مقامی خراسان رضوی اهدا شد.

مهاجرانی طی این مراسم که در خواف و محل زندگی این هنرمند برگزار شد، گفت: استاد محمدپرست به واسطه دوتار خود بانی ساخت بیش از ۹۰۰ مدرسه در ایران است که ایشان را در تمام این مدارس سهیم می‌دانیم و به پاس قدردانی از فعالیت‌های خیرخواهانه ایشان مدرسه‌ای به نام استاد «عثمان محمدپرست» و در شأن ایشان در شهر خواف ساخته خواهد شد.

همچنین عثمان محمدپرست نیز در این دیدار با چشمانی گریان از اشک شوق، اظهار کرد: من خاک پای مردم ایرانم و هرچه در توان دارم در این راه خیر انجام خواهم داد.

لازم به ذکر است؛ قدرشناسی از هنرمندان موسیقی مقامی، قدرشناسی از مردان بزرگ و بی‌نام و نشانی است که عمرشان را، که مهم‌ترین داشته هر آدمی است، صرف آموختن، آموزاندن و اعتلای هنر کرده‌اند. عثمان محمد پرست آثار مطرح و معروفی دارد که از چاوشی و سرحدی گرفته تا دیگر مقام‌های این دیار، اجراهای گوناگونی را در عین وحدت آفریده ‌است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 55