«عثمان محرمی» آمیخته‌ای از ورزش و هنر
«عثمان محرمی» آمیخته‌ای از ورزش و هنر

عثمان محرمی را قبل از اینکه با ورزش بشناسند با بازی‌های آئینی محلی شناخته می‌گردد.

عثمان محرمی را قبل از اینکه با ورزش بشناسند با بازی‌های آئینی محلی شناخته می‌گردد.

به گزارش اختر شرق؛ وی دوران ورزشی خود را از همان ابتدا کودکی با فوتبال و از همان زمین‌های خاکی خیابان جامی آغاز تا اینکه به‌مرورزمان در رده‌های پایه نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگ‌سالان تیم فوتبال اتحاد توپ زد.

 وی به علت علاقه به داوری در اولین کلاس داوری فوتبال که توسط غلامرضا اباذری پایه‌گذار داوری در تربت‌جام برگزار شد شرکت وزیر نظر استاد علی ارباب مدرس رسمی فدراسیون فوتبال با داوری آشنا گردید و پس از قبولی در آزمون‌های کتبی و عملی موفق به کسب درجه سه داوری در فوتبال شد.

عثمان در قضاوت‌ها خیلی صبور بود و در هر حادثه‌ای سریعاً به سوت نمی‌دمید و خیلی خونسرد با حوادث داخل میدان برخورد می‌کرد مگر اینکه حادثه‌ای خیلی خطرناکی برای بازیکنان اتفاق می‌افتاد.

 وی در دوران داوری خود علاوه بر قضاوت در لیگ‌های استان یک‌بار به همراه حسن کامرانی فر، محسن قهرمانی داور نامدار کشور را در استادیوم کرمان ازسری مسابقات لیگ دسته سوم کشور در دیدار زغال‌سنگ کرمان با یکی از حریفان خود به‌عنوان کمک همراهی نمود و یک‌بار هم در استادیوم امجدیه تهران به همراه سخنران، محسن ترکی دیگر داور نامدار کشور را در دیدار بین دوتیم آتش‌نشانی تهران و شوشک نوشهر در مسابقات جام حذفی همراهی کرد.

 ضمن اینکه وی همراه با حسن کامرانی فر در دیدار نهایی مسابقات امیدهای کشور بین تیم‌های پاس تهران و نساجی قائم‌شهر محسن قهرمانی را همراهی نمود و در مسابقات قهرمانی جوانان منطقه‌ای کشور در بوشهر کار قضاوت دیدار تیم‌های شیراز و بوشهر را بر عهده داشت که در این دیدار محسن فریمانی و جمشید لامی به‌عنوان کمک عثمان محرمی را در امر قضاوت همراهی کردند.

عثمان محرمی پس از کنار گذاشتن داوری فوتبال به بازی‌های آئینی و محلی که به آن علاقه‌مند بود پرداخت و چنان در این هنر استعداد در او نهفته بود که بعدها با عنوان سرپرستی گروه بازی‌های آئینی محلی اتحاد شیخ جام موفق شد پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و در جشنواره‌های هنری چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور شرکت کند این هنرمند تربت‌جامی در دهه ۶۰ در کلیه جشنواره‌هایی که به مناسبت گرامیداشت دهه فجر برگزار می‌گردید حضوری فعال داشت.

 موفقیت‌های هنری چنان در وجود عثمان محرمی به اوج خودرسید که توانست در جشنواره‌هایی که در کشورهای یونان، آلمان، ترکیه، مالزی، ترکمنستان برگزار شد از گروه هنری وی به‌عنوان یکی از گروه‌های مهمان دعوت به عمل‌آورده شود و دریکی از این جشنواره‌ها که با حضور ۳۵ کشور در یونان برگزار گردید موفق شد به همراه استاد محمد فاروق کیانی هنرمند نامدار جهانی بازی‌های آئینی محلی مقام اول را کسب نماید.

برای عثمان محرمی و دیگر هنرمندان عزیز شهرمان در تمامی عرصه‌های داخلی و بین‌المللی آرزوی موفقیت و سربلندی می‌نماییم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 17