طرح هادی با روستا همخوانی ندارد
طرح هادی با روستا همخوانی ندارد

رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: طرح‌های هادی روستایی با مختصات شهری تهیه‌شده‌اند بنابراین فاقد همخوانی لازم برای اجرا در روستاها هستند.

به گزارش اختر شرق؛ علی‌محمد اله یاری رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی در این جلسه عنوان کرد: بر این اساس هم‌اینک روش‌های متناسب با محیط شهری در حوزه عمرانی روستاها پیاده و همین باعث دوری روستاها از کارکرد اصلی خود می‌شود.

 وی ادامه داد: طرح‌های عمرانی و ساخت‌وساز در روستاها باید منطبق بر کارکرد روستایی باشند تا بتوان با تکیه‌بر آن از ظرفیت گردشگری روستا استفاده کرد.

رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی بابیان این مطلب که طرح‌های هادی روستایی می‌بایست انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشند تا با شرایط خاص هر روستا منطبق شوند، گفت: یکپارچه‌سازی طرح‌های هادی نیز در اجرا دهیاران و شهرداران را با مشکل مواجه می‌کند.

اله‌یاری بابیان اینکه با این وضعیت هم‌اینک روستاپژوهی و تقویت فعالیت‌های علمی با رویکرد توسعه روستایی امری ضروری است، مطرح کرد: بازنگری طرح‌های هادی روستایی حدود ١٠ سال به طول می‌انجامد که زمان زیادی است.

یک‌میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزارنفری خراسان رضوی در سه هزار و ۳۱۴ روستای این استان سکونت دارند.

دو هزار و ۵۹۸ روستای خراسان رضوی جمعیت افزون بر ۲۰ خانوار دارند. بر این اساس یک‌میلیون و ۷۱۸ هزار نفر از روستاییان خراسانی در روستاهای دارای جمعیت افزون بر ۲۰ خانوار ساکن هستند.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه مهندس معصومی معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی و مهندس پروایی کارشناس امور بهسازی این اداره کل و مهندس پور تقی معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان و مهندس محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری تربت‌حیدریه به‌عنوان مهمانان بیست و یکمین جلسه این شورا حضور داشتند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 7