طرح مثلث توسعه اقتصادی خراسان رضوی زمینه اشتغال ۱۸۰ هزار نفر را فراهم کرده است
طرح مثلث توسعه اقتصادی خراسان رضوی زمینه اشتغال ۱۸۰ هزار نفر را فراهم کرده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون ۲۸۳ پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری در مجموع با سرمایه ۱۸۸ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۱۸۰ هزار نفر ذیل الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان شناسایی و ثبت سامانه الکترونیکی ‘BPMS’ شده است.

به گزارش اختر شرق و به نقل از ایرنا؛ علی رسولیان در نشست با مدیران دفاتر جذب و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی افزود: دلیل بزرگی و اهمیت این پروژه‌ها، اشتغالزایی برای بیش از ۱۰۰ نفر و سرمایه‌گذاری بیش از ۵۰ میلیارد تومان است که مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استانداری موظف به احصا و بررسی آنها بوده است.

وی ادامه داد: پروژه‌های یاد شده از مجموع هزار و ۲۵۷ پروژه سرمایه‌گذاری با سرمایه ۲۱۳ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۲۱۷ هزار نفر است که در چارچوب مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی تعریف شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از مجموع پروژه‌های یاد شده دستکم ۲۰۰ پروژه بزرگ از نظر مشکلات و اتخاذ راهکار برای حل آنها توسط مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استانداری مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.

وی افزود: از این تعداد ۵۷ پروژه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی مطرح و مصوبه لازم برای حل مشکلات یا تعیین تکلیف آنها صادر شده است.

رسولیان با اشاره به پیشرفت اجرایی ۴۸ درصدی کل پروژه‌های سرمایه‌گذاری ذیل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی و پیشرفت ۳۸ درصدی مگاپروژه‌های آن، عنوان کرد: لازم است میزان دقیق پیشرفت اجرایی هر یک از پروژه‌ها توسط فرمانداران هر شهرستان به صورت هر دو هفته یکبار کنترل و در سامانه “BPMS” ثبت شود و مشکلات و موانع اجرای آنها رصد و به مرکز گزارش گردد.

وی احداث تصفیه خانه، طرحهای ایرانسل، مسکن و ساختمان سازی، نیروگاه بادی، تولید شیشه، فرآوری مس، فرآوری طلا، طرح توسعه تولید حوله، کاشی و سرامیک، گوگرد، لبنیات، نساجی، ساخت شهربازی، تولید فلوسیلیس، طرحهای مربوط به کشف رود، احداث گلخانه و تولید لاستیک را از پروژه‌های بزرگی برشمرد که باید در سامانه الکترونیکی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به ثبت برسد.

معاون استانداری خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین بسترهای اشتغالزایی در استان عملیاتی شدن کامل پروژه‌های سرمایه‌گذاری یاد شده است که باید هر چه سریعتر موانع اجرای آنها برداشته شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 6