طرح فاصله گذاری اجتماعی مدنی تر از قرنطینه است
طرح فاصله گذاری اجتماعی مدنی تر از قرنطینه است

جلسه فوق العاده شورای اطلاع رسانی خراسان رضوی با موضوع هماهنگی در اطلاع رسانی پیشگیری و مقابله با کرونا و طرح فاصله گذاری اجتماعی در استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ در ابتدای این جلسه، دکتر مروارید، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، گزارشی از اقدامات حوزه فرهنگ و هنر و رسانه با موضوع مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا، ارائه کرد و گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه اطلاع رسانی مسائل و پویش های مرتبط با این بیماری، صورت گرفته است که جا دارد از زحمات رسانه ها در این حوزه تقدیر و تشکر کنیم.

وی افزود: هنرمندان صاحب نام نیز با پیوستن به پویش های در خانه بمانیم، و به مشهد سفرنکنیم، در این حوزه موثر و  مثبت ورود پیدا کردند، کلیپ ها و پوستر های تهیه شده در رسانه ها نیز منعکس شده است. این پویش ها همچنان ادامه دارد و هنرمندان شهرستان ها نیز اقدامات خوبی را رقم زده اند.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به انجام فعالیتهای فرهنگی هنری در فضای مجازی بیان کرد: پویش کتابخوانی در خانه، مسابقات فرهنگی هنری و قرآنی، کلیپ های طنز در فضای مجازی توسط اصحاب فرهنگ و هنر در حال اجراست، و جای تقدیر دارد که فعالیتهای خود را از فضای واقعی به فضای مجازی آورده اند.

وی افزود: یک مشکل جامعه ما اقشار آسیب پذیر هستند که این روزها فشار مضاعفی بر انهاست، پویش نذر سلامت که امام جمعه محترم نیز بر آن تاکید داشتند، می تواند نگاه ویژه ای به اقشار آسیب پذیر جامعه باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: این طرح نسبت به قرنطینه طرح مدنی تری است، امیدواریم با تبیین عمومی طرح و رعایت مردم، هر چه زودتر بتوانیم این بیماری را شکست دهیم.

در ادامه جلسه، مهندس موسوی، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: آن چه در استان خراسان رضوی شاهد آن هستیم وحدت و همدلی مسوولین و رسانه هاست که جای تقدیر و تشکر دارد. ۷۵ درصد از مردم به هشدارها و توصیه ها عمل می کنند، تنها ۲۵ درصد هنوز رعایت نمی کنند که امیدواریم در طرح فاصله گذاری اجتماعی، این افراد نیز مانند سایر مردم بیماری را جدی بگیرند و به توصیه های پزشکی عمل کنند تا سریعتر بتوانیم این ویروس منحوس را شکست دهیم.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه اعضا پیشنهادات خود را، برای اجرای و اطلاع رسانی بهتر طرح فاصله گذاری اجتماعی ارائه کردند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4